Gå til innhold

Uke 15 og NULL mage.. Normalt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen er jeg i uke 15, og jeg har ikke antydning til litt mage engang.

Har lest at man skal "kjenne" livmor når man ligger på ryggen og trykker nederst på magen (alt fra rett over skambeinet til navlen) men jeg kjenner ingenting jeg! Alt er som før jeg ble gravid. Er dette normalt? Har jeg noe å være bekymret over? ..evt. flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt og ingenting er normalt hehe Noen får stor mage, andre ikke. Det kommer an på mange ting, hvordan man bærer barnet rett og slett... Noen bærer barnet langt inne mens andre bærer det langt ute ;) Kjenner ei som knapt hadde mage da hun var høygravid, det syntes ikke i det heletatt at hun var gravid før hun var 6-7 mnd på vei, og hun er slank hehe så tror ikke du skal bekymre deg for det ;)

Skrevet

jeg vet så godt hvordan du har det.. Jeg er 15+5 og har ingen mage heller.. og ikke kan jeg kjenne livmora. Men legen kjente livmora sist jeg var der (14+2), så det er vel bare et spørsmål om å vite hva man kjenner etter osv.

Nå skal det sies at jeg har litt rundt magen fra før også, og jeg innbiler meg at det er vanskeligere å se/kjenne da..

Skrevet

Jeg kjente heller ikke livmoren min før ganske sent, egentlig ikke no særlig før det begynte å sparke der inne. Da kom alt på en gang! Var ømt og hardt men ikke sånn at jeg kunne kjenne livmoren, om du forstår. Men legen min sa i uke 11: "Jøss, her vokser det ja!" Jeg skjønte ingenting... Det var jo ingenting der! Jeg har ingen ekstra kilo over magen og trodde det skulle komme fort. Menmen.

Er 23 fullgått i dag og nå ser jeg spark fra utsiden og folk har begynt å reise seg på bussen for meg! Hehehe. Det kommer nok alltids til deg også.

Skrevet

Jeg er i slutten av uke 19 og har ingen mage. Du kan ikke se at jeg er gravid i det hele tatt. Mine jeans passer enda, eneste jeg merker er at det er litt ubehagelig og gå en hel dag med dem da de strammer litt med magen, men en liten strikk i istedet for knappen så er det helt toppers! Det er mange som blir sjokka når jeg sier at jeg er gravid, og hvertfall når de spørr hvor langt jeg er kommet og jeg da sier straks 5 mnd! Ser ut som øya skal dette ut, og akkurat som om de tror jeg lyver.. :)

Men men, får bare vente og se når magen kommer:). Det er jo praktisk ifht at jeg sikkert kan fikse føttene gjennom hele svangerskapet:)

Skrevet

første gangn måtte eg i uke 19/20 før eg merket en liten anntydning til mage...

i 5 mnd var eg på fest med den korte toppen og ingen merket noen ting...

7 mnd kom en gutt bort til meg på en resturant og sa at eg var så tynn og fin om eg trente mye....han fikk sjokk når eg fortallte at eg skulle føde om 2 mnd...

var 8 mnd på vei, fortallte at eg var gravid og folk sa, hæ er du gravid?

fikk spørsmål stadig vekk om det var innbillt svangerskap eg hadde

så flyttet nr 2 inn og magen vart så stor at du aner det ikke...fa 6 mnd fikk eg sikkert 1000 kommentarer om hvor lenge eg hadde vert på overtid eller eg var vel dagsventende....

denne gangen lurer folk på hvorfor eg ikke har født enda og er 22 uker på vei....

så alt er vanlig:)

nyt at magen er liten, da klarer du mye mere og alle klær passer:)

Skrevet

Er 20+1 i dag, og har så vidt en bitteliten antydning til bulk på magen... Men magen er så og si som før grav...liten om morgenen, større om kvelden;) INGEN tror jeg når jeg forteller at jeg er halvveis i graviditeten!

Men tenk på alt det positive med liten mage:)

1. Vi kan barbere leggene uten assistanse fram til fødsel

2. Vi kan knyte våre egne skolisser når vi skal til føden

3. Vil tro at strekkmerkene uteblir eller blir færre om magen ikke vokser så fort

4. Vi kan bruke våre egne, vanlige klær leeenge:)

Jeg nyter det, men skulle selvfølgelig likt å vise fram en liten kulemage!!!

Skrevet

Jada ganske vanlig det ja, er i uke 21 selv nå har fått en liten mage her, slik var det i alle de fire svangerskapene jeg har hatt, magen kom liksom ikke før jeg var 6-7 mnd. Noen lurte på hvor jeg gjemte disse barna for ingen kunne se jeg var gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...