Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Hun er veldig glad i lillebroren sin, men ammingen blir for mye for henne. Da kommer hun bort og klasker til han på hodet slik at han begynner å hylskrike. Hvordan få henne til å slutte med dette?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 husk at hun er liten og forstår ikke hvorfor en baby plutselig skal ha førsteretten på deg. Gjør ammestunden til en kosestund for henne og om du klarer og om det lar seg gjøre. Ha henne i den andre armkroken enn babyen og se i en pekebok el.l med henne. Prøv også å forklar henne at når hun var baby fikk hun pupp, nå er det lillebrors tur.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Det er DU som bestemmer hva hun skal få lov til vettu! Lar du henne virkelig få slå? Hva med å stoppe henne....? Jeg hater å ramse opp de åpenbare tinga, men noen av dere unge mødre er virkelig litt naive når det gjelder utopien om å oppdra barna deres uten å være så voksne at dere faktisk må bruke makt innimellom.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 For det første så lar jeg henne ikke slå, men noen ganger klarer jeg ikke å avverge det dessverre, for det skjer så fort. For det andre er jeg IKKE en ung mor bare så det er sagt. Men jeg skjønner ikke hva alderen min har med saken å gjøre. Hensikten med innlegget var å få noen tips til hvordan vi skal håndtere dette på best mulig måte. HI
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 Et alternativ er å stoppe henne, nekte henne, og informere henne om at det er vondt å bli slått, det burde vel framgå klart av innlegget mitt?? Og alder: nei vel, du er ikke ung. Men da trenger du vel ikke praktisere demokratioppdragelse heller da?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #6 Skrevet 26. april 2010 Demokratioppdragelse?????? Her har jeg vist sovet i timen......
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 Sett henne i en lekegrind så hun forstår at dette ikke går. Men når du har matet babyen bør du bruke god tid på henne så hun forstår at dere er glad i henne også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå