Gå til innhold

Dere med flaskebarn.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere opplevd at barna kan bli lei melk? Hvor mye drikker deres små iløpet av dagen når de er 5 måneder?

Min sønn er blitt så småspist etter at han var syk nesten 1 uke. Han drakk før 8-900 ml MME + 2 posjoner grøt. Nå ligger det på 5-600 ml. I dag har han bare drukket 140 ml melk etter at han sto oppkl. 8:30, og nå er kl. 17:15. Det er veldig lite syns jeg. Har spiser greit med grøt og fruktmos. Skal på HS i morgen, så da får jeg tatt det opp der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min har også kuttet voldsomt ned på melken, og jeg spurte om det på 6 mnds kontrollen. Da sa HS at rundt 500 ml i døgnet var helt fint etter de har begynt med fast føde.

Her er dagen ca slik:

Frokost mellom 07 - 08: 240 ml mme

Lunch ca kl 12: en porsjon grøt + vann

120 ml mme etter grøtmåltid eller litt seinere før han skal sove hvis han har behov for det.

Middag ca kl 16: Et halvt glass med middag + frukt og vann

Kveldsmat 19:30: Grøt + 120 ml mme

Da legger han seg etterpå og sover til dagen etter.

Skrevet

Hs har sagt det skal stabilisere seg på ca 5-600 ml når de er over på fast føde.

Vi har ikke kommet så langt enda. Knerten spiser ca halvannen til to porsjoner mat daglig (+vann) og resten melk. Men han ligger allerede på ca 5-600 ml, og har gjort det en stund.

Han drikker ikke mye vann, 10-20 ml til hvert måltid foreløpig, men jeg har vann eller kokekraft i all maten hans.

Skrevet

Har ikke opplevd at han har blitt lei nei. Ikke ennå, til tross for at han er 6 mnd og spiser en del fast føde. Når han var 5 mnd drakk han ca 800 ml mme, nå er det mindre.

Kanskje han ikke er helt i form ennå gutten din, eller er mett på grøt.

Skrevet

Tror det er svært vanlig at de blir lei melk i perioder. Gutten her har aldri vært begeistra for mme etter at han begynte med fast føde. Drikker kanskje 60 ml i gjennomsnitt før hvert måltid. Får vann utenom også da. Tror ikke du skal bekymre deg, de skal jo etterhvert trappe ned på mme også vet du og har tro på at de regulerer dette selv. Jeg har ikke begynt med å kutte ut mme til måltidene ettersom han drikker så lite i utgangspunktet, men tenkte å droppe mme til middagen etterhvert og da heller gi vann. men nå er jo min 9 mnd da..

Skrevet

Min jente på litt over 5 måneder har begynt å bli lei melk, men skal til helse søster i morgen, så får høre hva hun sier.. men er venlig at det går i litt perioder, men viktig å passe på at de får i seg over 500ml med veske, det er det de drikker, pluss det vesken som er i maten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...