Gå til innhold

Problemer i ekteskapet

Anbefalte innlegg

Nå må jeg bare lufte ut litt her på denne siden.

Vi er gift på 8.året og sammen i 10.

Første årene med og uten barna var kjærligheten og samholdet på topp,bortsett fra endel ødeleggelser fra svigermor,men vi klarte å stå imot henne etter mye om og men.

For 2 år siden begynte han å bli slapp i forholdet og kommunikasjon osv må dras ut av han. Han har alltid elsket ØL , og dette er kosen hans til enhver tid, en boks her og en boks der. I garasjen eller hver dag på en sydenferie. Han har et rart syn på alkohol,bagatelliserer det.

Jeg har kommet med et sterkt ønske om at det kan holde med fre og lør,men det klarer han ikke holde seg til. Han blir ikke ufin eller dritings,men annerledes. Han er også ekstremt spilleavhengig med playstation eller pc.

Vel, han har endret mye av det vi hadde i starten,fordi det blir mest comfy for han.

Også ble han involvert i en sak,som jeg tviler på at han er uskyldig i,men saken ble henlagt.

Følelsene oss imellom har dabbet av, og jeg ser oss nesten bare som 2 gode venner med felles barn.Har hatt mange samtaler med han om hvordan vi løser ting,kommer ingen vei.

Hva ville dere ha gjort?Jeg kan nok ikke skilles,for da kommer svigermor og manipulerer han og ungene,og da kan alt skje...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141775008-problemer-i-ekteskapet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok jeg ville vurdert å flytte fra han. Tror ikke at din svigermor og din mann ville hatt all makta da nei. Ta en prat med noen på denne siden jurk.no Her får du gratis juridisk rådgivning. Sjekk opp litt rundt hvordan rettighetene dine er før du tenker at du må bo i denne elendigheten i mange år til. Vi har bare et liv her på denne jorden. Det bør vi gjøre det beste ut av.

Og hva med barna dine? Har de godt av å se på en far som drikker øl jevnt og trutt samt sitter og spiller på pc og gambling ofte? Hva slags forbilde er det egentlig.

Dette må gjøres noe med. Det er unger inne i bildet, og da blir alt mye mer seriøst.

Ja, skjønner at dere har problemer...mannen din tar jo kun hensyn til seg selv! Hvis du prøver å snakke med ham, evnt spør om han vil være med til ekteskapsrådgiver..og han ikke viser velvilje, ja da synes jeg du må forklare ham at du vurderer å gå ut av forholdet. Som over her, det går jo ut over og former barna også på en negativ måte, både ifht til alkohol og forhold. Svigermødre er ikke enkle, men man skal aldri la de manipulere seg. Lykke til.

• 8 måneder senere...

Mange tusen takk for svarene. Vi er fremdeles 2 venner som bor sammen og samarbeider, og nå er det kuttet kraftig på ølboksene og spillingen.

Det som nå er mangelvare er sex, iår har vi hatt sex i okt og juli... før det husker jeg ikke når. Og ellers er vi greie og rolige mennesker som ikke plager hverandre stort.

Riktig dette med at barna ikke skal se faren med øl og spill, og jeg tar tak i det når det trengs.

Er lei av forholdet, at vi ikke er kjærester, men vil savne han forferdelig som min venn. Jeg vil ikke inn i singellivet og ensomheten. Jeg vil vekk fra den frastøtende moren hans, men det blir nesten som å kaste ungene i armene på henne, og DET er ikke bra for dem, for hun er jo ond rett og slett.

Jeg tenker at jeg og barna trenger noen år på oss før jeg kan ta denne avgjørelsen.

Men jeg er i en slags prosess, vanskelig å leve uten kjærlighet og lidenskap. Er også veldig betatt av en annen nå, men det blir nok ikke noe ut av det.

Tar gjerne imot flere gode råd...

Ja de skal bli med meg så klart :) Det jeg mente er at hun vil gjøre alt for å prøve å bestemme, og vil prøve å styre sønnen sin til at hun får viljen sin. Denne svigermor er mye hjemme med eneste interesse å kontrollere andre i familien. Hun prøver hvert år å lage egen bursdag for mine barn hjemme hos henne, så hun slipper å møte opp selv osv. Det er jo uaktuelt, men hun kan fort få friere tøyler ved en eventuelle skilsmisse, selv om mannen min har lovt å holde henne unna uansett hva som skjer.

Går det an å få dette underskrevet hos advokat? At hun ikke skal ha ungene alene.

Som sagt, jeg må ha noen år på meg før jeg tar en skikkelig avgjørelse.

HI

Annonse

• 1 måned senere...

Ja godt sagt, har tenkt samme tanken selv :-)

Han har bedret seg, og jeg vet at han ikke ønsker å skilles. Jeg har delte meninger der, skifter mening fra dag til dag , dessverre...

Jeg har ingen tro på at gressere er grønnere på den andre siden heller...

Selv om jeg liker en annen.

HI

• 3 måneder senere...

Ting går bedre nå, ja det går bra! Skal sies at jeg har kjempet, tatt tak i ting hele veien. Vi har det best sammen, og vil satse på hverandre. Vi er hverandres beste støtte også. Krisa er over. Inntil videre :-)

Angående dette med snusing på andre : Jo jeg måtte igjennom det, jeg savnet ekser og nærhet og oppmerksomhet, og tror det har hjulpet meg gjennom det verste, definitivt. Har ikke vært fysisk utro.

Nå er spenningen over med gamle flammer, og ingen skade skjedd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...