Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 jeg og min mann ønsker å døpe ungen vi venter i september. problemet vi har er søstrene til min mann som lyver om meg og sier jeg har gjort og sagt ting. jeg er lei dette og føler at nok er nok. jeg vet ikke hvem som egentelig har startet dette, men er tydelig at det ikke kan være slik lengre. å prate med dem nytter ikke. min mann prøvde å få bedre kontakt med søstrene sine så han sendte en tekst meld hvor det sto: hei. ossen går det med deg? hilsen oss. tre minutter etterpå ringte faren til min mann og kjeftet han huden fll fordi det var en slem melding. nå har ting pågått i lang tid og jeg er veldig lei. min mann blir bare sur og orker ikke takle problemet. derfor sitter jeg med det. hva kan jeg gjøre for å løse dette problemet? ville dere hatt slike mennesker i en dåp.??
Mamma igjen etter 16 år. Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Tror ikke jeg ville hatt dem i dåpen. Du risikerer at de ødelegger hele den fine dagen for dere. Men på den annen side så er det jo søstrene til mannen din. Hva syns han da? Vil han ha dem i dåpen? Hvis ikke han vil snakke om det må du vel nesten bare ta en avgjørelse på det selv og stå på den.
plass'n Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 det var trist å høre, og at svigerfaren din attpåtil henger seg på og skjeller ut sin egen sønn, nei, det var virkelig trist. Kanskje det går an at dere to sammen skriver et brev så pent som mulig, likt brev til alle de impliserte, og spør hva de mener er så galt og spør om ikke dette er ting som kan legges vekk, siden dere er i familie. Et alternativ er å bruke en 'mellommann' hvis dere kjenner noen 'nøytrale' som har kontakt med begges familier, og spør om de kan være med på et forsoningsmøte. Hvis dere bare møter veggen, må det nok et krassere brev til, hvor dere ber dem holde seg vekke til de har bedt om unnskyldning for sin harske holdning. Å be folk i barnedåp under slike forhold ser jeg ikke kan være rett
Fru Tuttemor Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Signerer plass`n jeg ... trist å skulle ha det slik... Lykke til..
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 For det første så ville jeg sluttet helt med å skrive sms og brev ol som de kan velge å tolke som de vil og velge å ikke svare på. Hvis mannen din (det er hans jobb, for det er has familie) ønsker å skvære opp med dem bør han ringe eller gå på døren for å prate med dem, slik at det blir noe kommunikasjon ut av dette. Hvis jeg var han ville jeg ringt og sagt at han ønsket å løse de problemene som måtte være før en evt dåp, fordi dere vil at dåpen skal være en fin handling uten noen familieintriger. Nå er jo disse søstrene voksne mennesker som bestemmer over seg selv, så det er jo fullt mulig at de heller vil fortsette med dramaet enn å ha et godt forhold til broren sin og familien hans. Da er det deres valg, alt det dere kan gjøre er å fortelle at dere øsnker å få et normalt og godt familieforhold, så får dere bare se hva de vil. Hivs de ikke ønsker å endre ting velger de også å ikke bli inkludert i familien fra deres side, så da har dere ikke noe annet valg enn å respektere deres valg og sette pris på det dere har av familie rundt dere og eire dåpen sammen med de familemedlemmene. Håper at det ordner seg for dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå