Gå til innhold

hvem sin feil??

Anbefalte innlegg

Skrevet

svigerfamilien er vant til å ikke ha regler rundt seg. gjør som dem vil og tråkker på folk underveis uten å bry seg. jeg er oppvokst i en familie hvor det er veldig mange regler. vet selv at det har hvert for mange regler for meg.min mann og jeg ønsker å finne noe imellom som kan være bra for våre unger. det vi sliter veldig med er familien til min mann syns vi har for mange regler for vår sønn på snart 2 år. vi syns reglene fungerer veldig bra for vår sønn og for oss virker det som vår sønn har det veldig bra med de reglene vi har. han er bare snart 2 år og syns vi som foreldre må ha lov til å sette våre egne regler uten at andre skal blande seg oppi hva vi bestemmer vi har satt regler som:-ikke gi vår sønn for mye saft siden han blir veldig hyper av sukker. - han får rosiner som lørdagsgodis og ikke sukker godis siden han ikke får sove om han spiser for mye sukker. -vi begrenser også hvilken tid på døgnet vi drar på besøk til andre. siden vår sønn reagerer veldig om han ikke får ha sine sove rutiner. vi har satt disse reglene i hensyn til vår sønn og at han skal kunne ha en best mulig hverdag uten å få  unødvendig vondt i magen. føler vi får så motstand av familien til min mann når det gjelder de reglene og rutinene vi har for vår sønn.min mann hører noe om dette hver gang han prater med dem,. og hver gang prater han med meg etterpå om reglene. jeg er så lei å høre dems meninger om våre regler for vår sønn. ossen kan jeg stoppe dette så vi slepper å høre om dems meninger.??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting slo meg når jeg leste dette:

Hvis mannen din diskuterer reglene med deg på nytt hver gang han har pratet med sine foreldre, må han finne ut hvor han føler han står i forhold til deg og dem. Hvis han er engasjert kun i deg og deres sønn, burde ikke foreldrene hans klare å påvirke han sånn. Så han må ta et oppgjør med seg selv hvorvidt han er enig med deg i disse reglene. For er han det, så burde rådene fra foreldrene prelle av ham.

Og er dere enige, så er det jo ikke noe å diskutere......da er det dere har satt som gjelder...og svigers må få beskjed om det. Kan det tenkes at han er enige med foreldrene sine? eller tør han rett og slett ikke vise dem at han står på egne ben nå? Er du og mannen enige så er svigers plutselig et mye mindre problem. Jeg snakker av erfaring, vi har jobbet oss gjennom mange år med slike problemer, og det viste seg at mannen min var litt for mye "sønn" ennå om du forstår hva jeg mener. Svigerforeldrene min eer som unger, så lenge han gav de lillefingeren, så åt de seg oppover halsen på oss alle. Foreldrene hans merker utrolig godt om de har sønnen på sitt parti eller ikke...

Tenk over det, om det kan vært noe ubevist fra mannen din sin side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...