Gå til innhold

Hvorfor ikke Otrivin nesespray?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal man ikke ta det nå? Har blitt superforkjølet og får nesten ikke luft. Kan jeg ikke ta den til barn engang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor har du det fra at du ikke kan ta det? Jeg er avhengig av det... brukte det under svangerskap... ingen problem. Fikk beskjed fra riksen om at det var greit.

Skrevet

Man kan godt bruke otrivin nesespray, men man skal helst ikke bruke det mer enn 12 dager (synes jeg å huske) (det står på bruksanvisningen) fordi langvarig bruk kan skade slimhinnene dine i nesen og man kan risikere å bli avhengig av å måtte bruke nesespray for å klare å puste gjennom nesen etterhvert.

Skrevet

Jeg har brukt otrivin til barn i alle mine svangerskap. Alternativet var å ikke puste med nesa i åtte måneder.

Jeg ble ikke avhengig. Om slimhinnene er ødelagte/skadet, vet jeg ikke, men vil anta at de er noe skadet av bruken.

Jeg prøver å begrense bruken til nettene, slik at jeg får sove godt, men er ekstrem tett under graviditeter, så det er ofte jeg må bruke på dagen og.

Ingenting annet har hjulpet.

Skrevet

Fikk beskjed på apoteket om at jeg ikke skulle bruke det da jeg skulle kjøpe det. Var noen på 3. tri som mente det var fordi blodårene trakk seg sammen og at det kunne skje i morkaken og? Nytt for meg... Men apotekdamen var veldig bekymret da jeg kjøpte det likevel og sa jeg måtte si fra til lege/jordmor at jeg tok det... Hmmm. Men holder på å bli sprø. Er vel ikke supert for baby om mor blir kvalt heller?!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...