Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Uansett hva vi snakker om så sier hun at hun er redd for bv. F.eks idag så fortalte jeg at et barn jeg kjenner er lagt inn på sykehuset. Da syntes hun synd på foreldrene fordi tenk om sykehuset ringte barnevernet, det var jo så innmari lett at det skjedde. Samme da noe skjedde min unge etter fødselen, da ble hun også redd for dette. Nå har hun fått homestart fra kommunen og er livredd for barnevernet. Hele tiden redd. Tror at uansett hva man sier kommer barnevernet. Når det er sagt så gjør hun en god del betenkelige ting, bl.a gir barna sine smertestillende uten grunn, gir de sovemedisin , nekter dem at når de er sultne etc. Hun plukker hele tiden på meg fordi jeg ikke gjør ting likt som henne. Men hun tør ikke fortelle noen om hvordan hun oppdrar barna fordi hun tror barnevernet kommer.. Hva skjer med å væer sååå opphengt i bv? Jeg fortalte at faren min skulle skilles,og da sier hun "Tenk om han blir meldt til barnevernet" - Sykt..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Hva er homestart? Sosialhjelp? Hun høres jo over gjennomsnittet paranoid ut, hun henger vel for mye her inne hvor alle og enhver skal melde alle og enhver til barnevernet. Og hvorfor i all verden skulle en mann som mest sannsynlig har myndige barn meldes til barnevernet?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Homestart er en frivillig tjeneste fra kommunen, et forebyggende tiltak. Hvis man f.eks har tvillinger, funksjonhemmete barn etc. 4 timer i uka avlastning. De triller tur etc. Nei siden skilsmissen hans blir hard, og ade har felles barn under 18 så tror hun selvsagt at barnevernet kommer, han har gutter på 8 og 9 fra et nytt ekteskap som nå er oppløst. Attpåklatter deluxe.. Hun tror generelt sett barnevernet kommer bare du sier Hallo på feil måte til helsesøster. Da jeg avbestilte tre helsestasjonkontroller på rad pga sykdom alle tre gangene trodde hun barnevernet kom til å renne ned dørene her. Hun er ikke her inne, har spurt. men hun får ikke til å navigere. Hehe. Ikke den skarpeste..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 He he, unnskyld at jeg ler, men hun virker ikke helt skarp nei :-)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 høres ut som angst og tvangsnevrose.. Hun må da bli forferdelig sliten av dette??
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #6 Skrevet 26. april 2010 Homestart er ikke noe "tiltak". Det er Oslos sanitetsforening som tilbyr avlastning i perioder til de som ønsker det. Man kan selv ta kontakt med dem. Jeg benyttet dem et par ganger i uken i 6 uker da min datter var nyfødt siden jeg ble alene under graviditeten. Jeg hadde et vondt keisersnittsår etter haste- KS, hadde 4 etager opp å bære tunge matvarer og baby om jeg måtte handle alene, og var ganske sliten de første ukene. Det var en veldig hyggelig dame som kom meg til unnsetning de første ukene .
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 Det stemmer ikke. Søk påhomestart famlienkontakten du. Jeg har selv homestart. Det er frivillig. Det er forebyggende. Og man får det ikke bare fordi man har hatt keisersnitt. Mulig det er annerledes når det går via sanitetsforeningen, men vi bor i en helt annen by! Det eri nternasjonalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå