Gå til innhold

Sondemating av en på 1,5 år...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille her skal nå få lagdt ned sonde og skal få næring gjennom denne i 14 dager. Noen som har vært med på det før? Vi hadde en refluxmåling for noen mnd siden og kan ikke si vi gleder oss til at sonden skal være der i to hele uker. Problemet er at hun ikke vil spise, spiser ingenting og legger derfor heller ikke på seg. Er nå 8,3 kg og 77 cm lang (19 mnd). De tenker at dette skal gjøres fordi hun er blitt alt for tynn og må få i seg næring og fordi det kanskje kan trigge kroppen til å ønske å spise. De har tatt alt som er å ta av prøver, men finner ingen verdens ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jentungen her har fått sondemat i snart 2 mnd. Hun spiser selv og, har den mest pga medisiner.

Det går egentlig veldig greit, det eneste er at det er noe herk når hun river den ut.

Sikkert greit å spør om de kan lære dere å legge sonde, så slipper dere å reise til sykehuset hver gang hun drar den ut (for det kommer hun til å gjøre :) )

Når sonden først er lagt ned blir de ikke plaget av den, så jeg ville ikke bekymret meg over det iallefall :)

Skrevet

Kan ikke se for meg at jeg kommer til å klare å legge sonde på henne selv... Fikk en del mat i sonde da hun var helt liten og jeg hatet det dypt og inderlig når de måtte legge den ned. vi bor heldigvis rett ved sykehuset, to min i bil, så da tar vi heller turen opp hvis det skulle trengs tror jeg. Gir de sondemat i bhg? Og hvordan er det med de andre ungene, vil ikke de dra den ut? Mye en skal begymre seg for her i verden...

Skrevet

Ja, ok :)

bor du så nærme sykehuset hadde ikke jeg heller stresset med å lære det selv :) Vi derimot bor en time unna, så vi fant ut at vi likegodt kunne lære det. Langt å kjøre for noe som tar 5 min å gjør :)

Om hun må ha sondemat så gir de selvsagt det i barnehagen. Nå går ikke jenta vår i bhg, men kan aldri tro det skulle være noe problem.

Om sonden er teipet godt inntil nesen, og gjemt inni genseren, vil jeg tro de vil ha vanskeligheter med å dra den ut. Det er forresten sikkert ikke så dumt å be bhg personalet passe litt ekstra på akkurat det der, så ikke dere får turer til sykehuset som kunne vært unngått :)

Skrevet

da får jeg snakke med de. Tusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...