mirijam Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Hvor lang tid har det tatt for dere å komme ned i normalvekt igjen..? 2 mnd etter fødsel nå, og har 10 kg igjen før er tilbake til normalvekta,men synes det har gått så tregt denne gangen? husker ikke helt hvor lang tid d tok ved de to andre svangerskapene,men jeg kjenner jeg er utålmodig! Hvordan er det med dere??
brooklyn Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 8 dager etter fødsel nå, har to kilo igjen til jeg når vekten jeg hadde før jeg ble gravid. Men, har 5+ fra hver graviditet, så 12 kilo igjen før jeg er nede på "gifte-meg-vekten" min. Hvordan det skal gå, det aner jeg bare ikke...
MintCondition Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Førstemann: 6-7 mnd...hehe. Andremann: 5 dager. La på meg 22 kg med første, og 7 kg med andre..
mirijam Skrevet 26. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. april 2010 oj..., 5 dager.. ikke værst.. Huff, må vel vente å se.. Flere?? Og hva kan man gjøre for å påvirke, uten at d går utover amming?
Fire småtroll Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 Har fire barn, og alle fire gangene har alle svangerskapskiloene vært borte inne 14 dager etter fødselen.. Meeeen, denne kroppen setter ned forbrenningen når jeg ammer i tillegg til at jeg er sulten hele tiden, så jeg har gått opp alt fra 5 til 10 kilo i ammeperioden Kanskje stoffskiftet og forbrenningen din også er litt lav etter svangerskapet, utrolig hva disse hormonene kan gjøre med en kvinnekropp! Mitt yngste barn er nå 14 mnd gammel og jeg ammer fremdeles 3-4 ganger i døgnet. Sliter skikkelig med disse kiloene denne gangen altså. Litt bittert at jeg var 8 kilo lettere rett etter fødselen enn jeg er nå.. De forrige tre gangene har jeg gått ned mange kilo helt uten innsats så fort jeg har sluttet amme, håper virkelig det skjer denne gangen også. Akkurat nå slites jeg mellom å ville gå ned i vekt og lysten til å koseamme en liten stund til, er jo siste barnet mitt dette og jeg koser meg med ammingen også.
mirijam Skrevet 26. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2010 såpass ja, har hørt at amming setter fart i forbrenningen jeg...? kan være så forskjellig d da kanskje.. velger uansett å amme, det er d viktigste. det må vel trenes litt mer, og være llitt mer nøye m kostholdet. utrolig kjipt å ikke komme inn i klærne på lange tider iallefall..
Gjest Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 Gikk ned alt jeg meg pluss to kilo til på 6 uker:) Men er 8 kg jeg mangler å gå ned som sitter igjen etter første svangerskap som jeg aldri klarer å få av meg:( sitter som støpt!! Er på slankekur nå,spiser lite og ofte og mosjonerer,men skjer jo nada!!
Gjest Skrevet 26. april 2010 #8 Skrevet 26. april 2010 6 uker siden jeg fødte, var tilbake i normalvekt etter 2 uker ca. Men har fått større pupper, så må ha mistet noe noe annet sted, tror dessverre det er muskler..
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 26. april 2010 #9 Skrevet 26. april 2010 Jeg var tilbake på normalen rett etter fødsel. Veide akkurat det samme som før jeg ble gravid, kanskje ett par kilo mindre. Nå 7 mnd etter fødsel har jeg gått litt opp igjen. Men jeg var litt slappere i fisken etter fødsel, enn hva jeg var før jeg ble gravid. Mer hengerompe og hengemage, så det er nok litt muskelmasse som er årsaken til vekttapet også. Men jeg kunne hoppe i de gamle buksene mine igjen, tvert etter fødselen. Jeg har fortsatt ikke fått trent opp magen og rompa igjen, så kroppen er fortsatt litt slappere enn før. Håper jeg får gjort noe med det etterhvert
Hopptetussa90 Skrevet 26. april 2010 #10 Skrevet 26. april 2010 Gikk opp 5 kg og gikk ned ca 10 kg uken etter fødsel. Var like tynn igjen dagen etter. Kunne i prinsippet trippet ut av føden i minikjole.
Fjerteberte Skrevet 26. april 2010 #11 Skrevet 26. april 2010 Etter førstemann... tja.... la oss si de minuttene jeg brukte på å få han ut... Veide 10 kg mindre rett etter fødsel enn det jeg gjorde da jeg ble gravid. Det samme skjedde andre gang. Skled rett inn i gamle olabukser dagen etter fødsel ( var det jeg dro hjem i!)
FrøkenSprøken Skrevet 26. april 2010 #12 Skrevet 26. april 2010 Jeg har mistet gravidkiloene med en gang med begge ungene, men så har jeg ikke lagt på meg noe særlig i svangerskapet heller. 5 kg med nummer en, og 6 kg med nummer to. Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke har noen kilo til overs Jeg har nå lagt på meg 7 kg ETTER fødselen for 9 uker siden, og veier nå nesten like mye som da jeg var høygravid Men jeg jobber med saken, og det skal bli bra til slutt. Vil gjerne ned 20 kg, og det skal jeg klare!
Gjest Skrevet 26. april 2010 #13 Skrevet 26. april 2010 Jeg fødte for 3 uker siden, og veier over 10 kilo mindre nå enn jeg gjorde da jeg ble gravid! Men jeg hadde hyperemesis da, så jeg gikk ned mye under graviditeten. Har mye å gå på fra før da, så håper ammingen kan ta litt av det også. Det spørs, med førstemann gikk jeg opp mye under ammingen.
Øyboeren med to små <3 Skrevet 26. april 2010 #14 Skrevet 26. april 2010 med første gikk jeg opp 15-17 kg, og var 3 kg unna førgravidvekt når jeg kom hjem fra sykehuset når hun var 3 uker. Så vippet jeg mellom der og førvekta, og jeg holdt meg sånn til hun var 6 mnd og jeg begynte på minipillen og gikk opp 7 kg... Hadde fremdeles den vekta når jeg ble gravid med nr 2, gikk opp 9-12 kg. Gikk ned 6 kg på føden, og resten forsvant fort. Gikk ned to til når jeg begynte å trene når han var 6 uker og frem til jula, etter nyttår la jeg om kostholdet også og økte treningen, har etter det gått ned 8-9 kg. Så er nå rett under det jeg veide før jeg ble gravid med nr 1...! For du kan jo faktisk trene og kutte ut snop og brus til hverdags og spise sunt selv om du ammer Bare pass på å ikke spise for lite, fyll på med masse veske og få nok søvn, så melkeproduksjonen ikke blir svekket, eller at det "løsner" mye giftstoffer i melka.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 26. april 2010 #15 Skrevet 26. april 2010 La bare på meg 9 kg, og da klumpen på ca 4,5 hadde kommet ut så forsvant noe av de andre kiloene også. Var nede i samme vekt innen sykehusoppholdet var over.
meg & to små vampyrer Skrevet 27. april 2010 #16 Skrevet 27. april 2010 Førstemann: ikke lang tid, noen uker. Andremann: ikke lang tid her heller, men noen uker mer enn etter førstemann. Har ikke vekt da, men man ser jo dette på kroppen. Med førstemann endte jeg med 5-6 kg mindre enn utgangspunktet, noe som ikke var ønskelig. Så da måtte jeg gå opp i vekt etter avsluttet amming.
SagflisiHåret Skrevet 27. april 2010 #17 Skrevet 27. april 2010 Nå er det nærmere 4 måneder etter fødsel og jeg har ca. 4 kilo igjen. Det har gått veldig gradvis, en måned etter fødsel var jeg 10 kilo over det jeg veide før graviditeten.
Rampongi Skrevet 27. april 2010 #18 Skrevet 27. april 2010 tok vel en mnds tid etter ks før jeg var på matchvekt igjen. Hadde vel gått raskere om ikke alle fine vennene og familien kom med kaker i tide og utide
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 27. april 2010 #19 Skrevet 27. april 2010 Jeg må bare si at det er typisk at bare de som går fort ned igjen svarer deg her. Ikke mist motet! Jeg gikk ned sånn i passe tempo, men det var et par kilo som klamret seg fast til 10-12 mnd etter fødselen. Alle er forskjellig, jeg merket at jeg trengte mer mat mens jeg ammet, gikk ned i vekt allikevel. Ikke stress så mye nå mens du ammer. Står vekten på stedet hvil, kan du jo heller gå litt mer tur og kutte ned på søtsakene! Lykke til!
mirijam Skrevet 27. april 2010 Forfatter #20 Skrevet 27. april 2010 he he, ja nå begynte jeg virkelig å lure om "alle" var seg selv igjen med engang...! Nei, kan ikke stresse så m d nå som ammer, er redd for å miste den gode melkeproduksjonen jeg har denne gangen. Men skader vel ikke å kutte ned på søtsakene, og sette opp farten på trilleturene i samme slengen. så får vi håpe på det beste;) Tusen takk for svar!!
Gjest thricane Skrevet 27. april 2010 #21 Skrevet 27. april 2010 første gangen startet jeg å slanke meg etter 3,5 mnd og var på stell etter 6 uker hard trening og slanking. andre gangen så veier jeg fremdeles for mye etter 10 mnd, nå ammer jeg fremdeles, så slankekuren må vente litt til. jeg er en av de som ikke går ned ved å amme. går heller opp i vekt. har 4-5 kg igjen til normalen.
Pirkeanonym Skrevet 27. april 2010 #22 Skrevet 27. april 2010 1 gravditet: Aldri, la på meg 25 kilo, gikk ned 15 kilo på 3 år. 2. graviditet: La på meg 12, gikk ned 14 kilo de første 4 ukene. Har fremdeles 15 kilo igjen til jeg er hvor jeg var da vi giftet oss for 4 år siden:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå