Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 De er syv mnd. Den ene reiser seg opp, hopper på bena og går når vi støtter henne. Den andre klarer ikke å åle seg bort over en gang....
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 er dette rart synes du? de er jo strengt talt to individer.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Eh, hadde du ventet at du fikk en og samme person, men med to kropper. Er visst mange med tvillinger som tror det har jeg merket..... Behandle barna dine som selvstendige individer, ikke som kopi av hverandre, så har du et bedre utgangspunk for å være tvillingmamma. Barn utvikler seg i ulikt tempo, tvillinger eller ei. Hilsen tvillingmamma. P.S. De må ikke på død og liv være kledd opp likt heller!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 Vet ikke om jeg skal si takk for svar jeg... Skjønner ikke vitsen med å hisse seg opp sånn. Jeg ønsket bare å se noen andres reaksjoner. Jeg synes tv.2 er litt sent ut, og er litt bekymret som mamma.
Gjest Nabaat Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 Ikke vær bekymret. høres ut som tvillingene mine. bare at de kun kan rulle. Hehe. Helsesøster, spiseteam og barnelgen syns de er helt normale. De er tregere enn storesøster og er nok derfor jeg reagerer. Men de blir jo sikkert påvirket av å være to i magen, født prematurt etc. Det kommer. Ikke vær redd. :9
Gjest Edemuli Skrevet 26. april 2010 #6 Skrevet 26. april 2010 Skjønner du blir bekymret, hadde tatt kontakt med helsestasjonen og spurt. Her utvikler de seg heller ikke helt likt, de er så forskjellige som personer. Tv 2 er full fart og en tøffing, lærer ting først. Tv 1 er mer forsiktig, sitter og studerer hva søsteren får til. Så går det noen dager og hun perfeksjonerer det. Men de kan nesten det samme, hadde også lurt hvis den ene ble hengende langt etter. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 Har du seriøst rangert de som tv.1 og 2? Og den som kan lite er selvfølgelig nr. 2... fy f
Gjest Tale30 Skrevet 26. april 2010 #8 Skrevet 26. april 2010 Fødselstidspunkt, anonym 15:07, fødselstidspunkt.. også pust..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #9 Skrevet 26. april 2010 Tviler på at de er rangert slik du tenker. Sånn jeg forsto det, er det slik: Tvilling 1 = født først Tvilling 2 = født som nummer 2 Tror ikke du skal bekymre deg. Neste kontroll du er på (jeg var akkurat på 9 mnd. kontroll med min minste), sjekker de bevegelighet og spenst. Mine to eldste krabbet ved 6 mnd. og krøp ved 5 mnd., mens yngst var 8 1/2 mnd. før hun begynte å krype.
Gjest Edemuli Skrevet 26. april 2010 #10 Skrevet 26. april 2010 Les en gang til, det er Tv 2 som lærer først Minsten er tøffest Når man er gravid med tvillinger skrives det fra sykehusets side Tv 1 og Tv 2. Vil jo ikke legge ut navnet til barna mine her, kanskje du blir gladere om jeg heretter omtater dem som Tv A og Tv B?
Gjest Skrevet 26. april 2010 #11 Skrevet 26. april 2010 Slapp av, det er ganske normalt at barn ikke åler enda i syv mnd alder, men du kan selvfølgelig spørre helsesøster om det på 8 mnd kontrollen :-)
Stolt tvillingmor Skrevet 26. april 2010 #13 Skrevet 26. april 2010 Ha ha ha, dette var dagens innlegg, synes jeg :-) Ja, tenk - tvillingene er rangert!! Og det til og med på skattebetalernes regning (av sykehuset) :-))
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #14 Skrevet 27. april 2010 HI her. Jeg loget ut rette etter jeg skrev denne tråden i går så jeg fikk ikke sett alle svarene. Tror dere virkelig at jeg rangerer tv. mine???? Egentlig burde jeg bare latt dette ligge å hevet meg over det, men dette gjør faktisk litt vondt. Gjennom alle svangerskapskontroller, på sykehuset etter at de ble født og på alle kontroller vi har vært på i etter tid har de blitt omtalt som tv.1 og tv.2 Det sto til og med på merkebåndene de fikk rundt håndledde på sykehuset og det står i helsekorte deres. Jeg er selvfølgelig like glad i begge to. Og minstemann er en skikkelig mamma*****. Det er trist å se at så mange har gitt sånne tilbakemeldinger. Jeg er bare en bekymret mamma.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #15 Skrevet 27. april 2010 Noen som bare ikke skjønner at tv1 og tv2 ikke er rangering! Ærlig talt...haha, blir litt komisk når folk skal vri på det også. Det er helt riktig slik HI sier, det er slik de beskriver tvillingene på sykehuset, mener det har med tv1 er født først osv.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #16 Skrevet 27. april 2010 Hei Syns ikke du skal bekymre deg. Begge dine tvillinger er normale med tanke på utviklingen. Noen barn er tidlig ute, mens andre er trege. Kan tenke meg med tvillinger blir denne forskjellen veldig tydlig så skjønner du bekymrer deg litt Min første var tidlig ute med alt, hun krøp når hun var 5 mnd og gikk rundt bordet når hun var 5.5 mnd. Hun kunne gå når hun var 9 mnd. Nr 2 han er nå 11 mnd og det er ikke så lenge siden han lærte å krype på alle fire, han var vel nesten 10 mnd. Før det så ålte han seg og det begynte han ikke med før han var 8 mnd. Han har nettopp lært seg å heise seg opp ved bordet, kan ikke gå rundt enda. Og er ikke stødig på bena i det hele tatt. Kos deg med tvillingene dine.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #17 Skrevet 27. april 2010 Tror du skal slappe av. Er mange som er bekymret for barna sine som utvikler seg senere enn det dib-damene fremhever som et gjennomsnitt. Det er ikke vanlig for (alle) barn å krabbe ved seks måneder. Noen er tidlig ute, andre er litt senere. Her inne er folk flinke til å skryte av tidlig utvikling. Dessuten skrev du det på et anonymforum, og der sirkler gribbene mens de venter på neste offer. Skjønner godt at det er lett å sammenligne barna. De er født samtidig. Selv om du ser dem som to individer, er det naturlig å se de i forhold til hverandre. Selv med mine barn som er født i forskjellige år, er det fort gjort å se hva den ene klarte i forhold til den andre. Det blir en pekepinn på hva man forventer, slik at man lettere kan snakke med helsesøster hvis man er bekymret. Har som sagt ikke tvillinger selv, men er tvilling. Vi har utviklet oss ganske ulikt opp gjennom, men jevnet oss ut etter hvert. Vi er fremdeles veldig ulike av personlighet og interesser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå