strikkemor til 2... Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 gutten min på 5 mnd, har hatt forstoppelse den siste uka! (de siste to gangene han har hatt avføring altså) hs. ville jeg skulle prøve med frukt og sviskepure før vi eventuellt må begynne med lactulose, men nå har han ikke bæsjet siden onsdag! jeg føler at jeg gir relativt mye sviskepure, men bare de siste to dagene har jeg gjort d! han har fått både kiwi, eple, og pære, en frukt til dagen, men bare max 10 skjeer, da dette er helt nytt for han! er det noen som vet hvor mye sviskepure han kan/bør få til dagen! det står på glasset at kan brukes som dessert! han får det også i grøten! han får også malt i melken(nan) og det har han måtte ha helt siden han begynnte på nan! han har aldri hatt regelmessig ofte avføring, men 2-3ganger i uka, og det har ikke vært forstoppelse før nå! noen som har noen erfaringer å dele?!?
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Gutten min sliter også en del med forstoppelse - gjorde. Nå får han grøt med malt i, melk med malt i (små doser selvfølgelig), ett beger/glass (100 gr) med fruktmos hver dag. Og han er ikke lenger forstoppa. Bæsjen hans er forsatt litt hard, men han klarer fint å få den ut uten noe problem. Gir han også en tutkopp med vann på. Den sitter han å sutter på, drikker litt og leker litt med - så får han i seg litt ekstra væske. Det hjelper jo litt på avføringen det også Lykke til! Om det går for lang tid, går det an å bruke temp. og putte i rompa på han, så kommer bæsjen ut. Bare smør på litt olje, så glir bæsjen lettere ut Ikke noe man skal gjøre ofte, men det funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå