Gjest Tale30 Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Jippi yahoo Nå blir det spennende tider fremover. Veldig trist for dere da selvsagt, at jeg ikke kan henge her dagen lang, hahaha. Skal ikke se bort ifra at jeg titter innom når snuppa er i seng etter endt arbeidsdag. Ahh, dette trengte jeg virkelig!
Rampongi Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 Herlig! Ingenting er som en drømmejobb Gratulerer!
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 Du fikk den ja:) så morro...Gratulerer så masse:)
Gjest Tale30 Skrevet 26. april 2010 #8 Skrevet 26. april 2010 Ja, nå er jeg litt spent på lønnsbetingelsene. Regner med jeg får et formelt tilbud i posten hvor de nevnes. Har liksom vært så fokusert på arbeidsoppgavene at jeg har glemt å tenke på lønn. Veldig engasjert med andre ord, men jeg er lei av å være underbetalt
Gjest Tale30 Skrevet 26. april 2010 #9 Skrevet 26. april 2010 Jeg fikk vite at jeg hadde fått jobben via mail, så jeg svarte på den mailen og spurte om jeg ville få noe fomelt i posten. Dersom hun sier at mailen gjelder som tilbud kommer jeg til å sende en mail hvor jeg spør om jeg kan få vite betingelsene. Det er vel normalt, eller?
Miztery Skrevet 26. april 2010 #10 Skrevet 26. april 2010 Gratulerer så mye! Skulle ønske jeg også kunne funnet meg en ny jobb!
Gjest Tale30 Skrevet 26. april 2010 #11 Skrevet 26. april 2010 Mistrives du Miztery? Jeg har hatt sååå mange nedturer i arbeidslivet, at jeg hadde mistet helt troen. Så var det en utlysning i et prosjekt hvor de søkte etter noen som hadde kompetanse som jeg ikke hadde. Jeg skrev likevel en mail til dem med litt om meg selv og min cv. Dagen etter ringte de meg, og spurte om jeg ville komme inn til en prat. Det møtet endte med at de laget til en stilling i prosjektet som passet perfekt til meg, grunnet min kompetanse og mitt engasjement. Det er altså ikke umulig, uansett hvor mørkt det kan se ut. Jeg var livredd for å ende med en jobb hvor jeg satt dag ut og dag inn uten mål og mening. Nå får jeg hjelpe mange mennesker, og bli kjent med et fagområde som er virkelig spennende! Masse lykke til deg. Sitter du i en jobb du mistrives i, så begynn å se deg rundt. Det skader ikke å titte litt
Miztery Skrevet 26. april 2010 #12 Skrevet 26. april 2010 Mistrives ikke direkte, jeg er bare lei.. Kunne ha trengt noe mer utfordrende og spennende.. Men det er så lite jobber å få her jeg bor, så man skal være glad man har arbeid å gå til! Blir vel en gang, må jeg tro! Lykke til da, blir jo en spennende tid framover, sikkert mye å sette seg inn i!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #13 Skrevet 26. april 2010 Klart det er normalt, du kan jo ikke takke ja til en jobb uten å vite lønnsbetingelser etc. Du blir nok invitert til kontraktskrivning. Jeg synes det er rart de ikke ringte deg. Jeg ville ringt for å få på plass lønn, arbeidstid osv. Da får du tid til å forberede deg før ett kontraktsmøte, slik at du får hevet lønnen hvis du ikke skulle være fornøyd. Diskusjonen bør taes før kontraktsmøte, for å ikke kaste bort tiden for alle parter. Sist jeg byttet jobb, fikk jeg mail om at de ønsket meg og at en kontrakt kom til meg i posten. Jeg fikk kontrakten, så hadde vi tlf møte der vi diskuterte betingelsene og jeg satte krav om 25000 mer i lønn for å ta jobben. de skulle tenke på det og ett par dager senere fikk jeg ny kontrakt med 25000 høyere lønn i posten. Jeg tok den med så på et avtalt kontraktsigneringsmøte, der vi avklare ett par andre småting også. Dette var i det kommunale, men det var på lignende vis når jeg jobbet i det private.
Gjest Tale30 Skrevet 26. april 2010 #14 Skrevet 26. april 2010 Dette er også i det kommunale, så det ligger sikkert et tilbud til meg i posten. Må si at jeg er fryktelig dårlig på slike forhandlinger, i alle fall når det er en jobb jeg brenner så veldig for..
Tøvsjura Skrevet 26. april 2010 #15 Skrevet 26. april 2010 Masse gratulasjoner! ;-) Skal på intervju selv i morgen og håper inderlig det går min vei! Masse lykke til videre :-)
Gjest Tale30 Skrevet 26. april 2010 #16 Skrevet 26. april 2010 Lykke til til deg også Twilight! Er det et intervju til en jobb du virkelig ønsker deg? Jeg syns det var så herlig å gå på et intervju når jeg brant slik for arbeidsoppgavene. Jeg bare kjente at jeg utstrålte veldig positiv energi. Sånn har jeg ikke hatt det på andre intervju. Jeg bare merket at de ble skikkelig engasjert, og det fikk jeg jo bevis for nå
Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14 Skrevet 26. april 2010 #17 Skrevet 26. april 2010 Gratulerer så mye til deg med drømmejobb;-)! Håper du kommer til å trives i jobben ;-)!
Tøvsjura Skrevet 26. april 2010 #18 Skrevet 26. april 2010 Takk for det, Tale30 - Ja, dette er absolutt en jobb jeg kunne tenke meg :-) Er nyutdannet og relativt fersk i yrket mitt, men jeg er jo desto mer ivrig etter å komme i gang og vedlikeholde mine faglige kunnskaper så håper virkelig det går min vei denne gangen. Skal vise at jeg er den rette for stillingen ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå