Gå til innhold

problems.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i parterapi for første gang idag. Forholdet vårt har vært ganske dårlig på mange måter, men mest fordi sambo lyver så mye til meg. Han har fått sjanse på sjanse, og kan sitte å se meg rett opp i ansiktet og si at han er ærlig, mens han egentlig lyver.

For 3-4 år siden tok jeg en abort. Var nettopp fylt 18 da, og var sammen med samme gutt som jeg nå er sammen med.

Den gangen, og helt siden da har jeg sagt at jeg måtte ta en abort fordi det var et svangerskap utenfor livmoren. Dette har sambo trodd var grunnen til aborten.

Den egentlige grunnen var at jeg var redd for å sitte med et barn, alene som 18 åring. Familien min støttet ikke graviditeten, og ga meg klar beskjed om at hvis jeg fullførte svangerskapet, så hadde jeg ikke en familie mer. Samtidig var jeg usikker på om forholdet til meg og sambo kom til å holde, så jeg valgte abort.

Alle disse årene har han "sørget" over et barn som ikke ble fjernet med tvang, men som JEG valgte å ta bort.

Da vi kom inn på dette temaet idag hos terapeuten, så spurte hun om hvorfor jeg tok abort. Sambo begynte da å legge ut om atjeg måtte fordi det var et svangerskap utenfor livmoren. Jeg avbrøt han da, og fortalte at det ikke var sant..

sambo begynte å gråte, og følte seg lurt fordi jeg har løyet til han alle disse årene...

Nå er han dratt på jobb, og vi har ikke pratet noe om det...hva skal jeg si?:-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja, hva skal man si. Du klager over at han ikke er ærlig med deg, så viser det seg at du heller ikke har vært ærlig

Ikke sikkert han synes det er så leit å ha lygd for deg nå..

Håper dere kan finne utav ting og at dere begge er ærlige om både store ting som graviditet og små ting i hverdagen.

Skrevet

Ja, altså. Det er nesten som at du gjorde dumt i å fortelle sannheten. Det er jo du som har hatt den store løgnen da, og jeg forstår det godt hvis han ikke prater til deg på en stund

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...