Gå til innhold

? 100 dager igjen idag til termin og fødsel ?

Anbefalte innlegg

Tenkt, da er det bare 100 dager igjen! Litt rart å tenke på egentlig, for det betyr at det er 100 dager igjen til fødsel igjen. Forrige fødsel var ikke så ille, vondt ja, men klarte meg fint med bare lystgass og stort pågangsmot :) Fikk beskjed om at neste fødsel kan gå mye raskere, forrige varte bare i knappe 6 timer. Det betyr ennå mer intense rier uten lange pauser, rask og tildels mer vondere modningsprosess og kanskje revner jeg igjen. Men det værste av alt, det skremmer meg ikke. Det som overrasket meg mest sist var hvordan kroppen ordnet alt selv, og jeg trengte bare å puste og følge etter :o)) Og ikke minst den utrolige gevinsten man får, et sårbart og ufattelig nydelig barn i armene, laget av deg og den du elsker ღ. Forrige gang fikk jeg faktisk ta henne ut og opp på brystet mitt selv, da halve kroppen var kommet ut ღ fantastisk spesielt!! Gikk selv til stellerommet og fikk med meg alt av stell og målinger. Dette var ikke noe jeg hadde planlagt, for jeg regnet ikke med at jeg kunne gå selv etter en fødsel, og at jeg kom til å være helt utslitt.. Nei, jenter, dere som ikke har vært igjennom dette ennå, GLED dere, ikke tenkt så mye på smerter, jeg sa faktisk etter fødselsen at jeg glatt kunne født en gang til om ikke lenge. Det som er typisk for alle som forteller omverden at de er gravid, er at de får med en gang fødselsopplevelsene til de andre kasta i trynet, både på godt og vondt.. og stakkars, det er ikke slikt man skal tenke på når man er gravid. ALLE er forskjellig, og det er fåtall som har sååå jævlige fødsler som de skal ha det til. Ja det gjør vondt, men er ikke det verdt det??? Komplikasjoner kan skje, men er det verdt å ta sorgene på forskudd?

Kos dere jenter! Gled dere til å bli mamma og tenk på at dette har miliarder av kvinner gjort før oss, teknologien idag er til vår fordel. ღ

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...