Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det litt sent? Blir det "rett" terminkalkulering da? Det står jo noen steder at man bør ha ul uke 17-18 pga utregning av termin. Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe svar til deg, annet enn at jeg har fått ultralyd rundt da jeg også....synes også det er sent, men får vel ikke gjort noe med det. Man har vel sikkert fått første ledige timen de hadde???

Men kjedelig å måtte vente så lenge.....

Skrevet

jeg var på tidlig ul i uke 13. Fikk da beskjed om at jeg skulle få ny ul ca i uke 20. Altså denne hoved- ul. Hadde ul i uke 17+ med nr 1 og i uke 19 med nr 2. Har hørt flere som har hatt ul så sent som i uke 20-21....

Skrevet

Jeg har fått time til UL et stykke ut i juni, og da har jeg kommet like langt som deg. Tror de vet hva de gjør. Men det er klart at jeg begynner jo å lure hvis de bommer stygt ut ifra det jeg har beregnet selv :-)

Skrevet

Jeg har fått time allerede når jeg er 17+1, syns det er for tidlig. Over 20 uker er litt sent, men de vet nok hva de driver med. Jeg ser for meg at 18-19 uker må være helt perfekt.

Jeg hadde sen ul de to forrige gangene, var mellom 19 og 20 uker på vei, og det gikk helt fint. Terminen ble ikke flyttet med noen av de, og jeg fødte 4 dager over, og to dager før. :)

Skrevet

Eg har fått time til ul når eg er 19+0, synest no egentlig at det var litt seint òg, men dei har vel kontroll på det reknar eg med:)

Skrevet

Dette lurer jeg på også. Skal ha ul når jeg er 19+5...

Skrevet

Jeg var 20+2 da jeg hadde UL og fikk bekreftet samme termin som tidlig-UL da jeg var 12+2 og menstermin. UL-termin er som alt annet bare et anslag som uansett kan være feil. JM sa til meg at bare 6 % føder på termindato.... MEN det er klart det er kjipt å bli satt tilbake.

Jeg føler meg sikker på termindato fordi jeg husker den antatte unnfangelsesdatoen, hehe ;)

Skrevet

Jeg er 20+2 når jeg skal til ul. jeg spurte dem når det var vanlig å komme til ul. Hun svarte at de tok inn til ul frem til uke 21. Jeg skal til ul på stavanger universitetssykhus. Så ikke tenk på det. Gled deg heller. ul er for mange første gang de ser babyen som spreller inne i magen. Kanskje får dere gode bilder med dere hjem også... ;-) Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...