Gå til innhold

øke stillingsprosent....

♥Tonje mor♥ Sønn og spire...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går hjemme med min sønn og jobber 20% som vaskedame. Har nå mulighet til å øke stillingsprosenten siden det økonomisk er litt trangt om dagen med bare en inntekt.

Det jeg er litt redd for er at jeg ikke skal makte mer jobb samtidig som jeg har min sønn hjemme, kan jeg da sykemelde meg om jeg ikke skulle klare det alikvel???

Trenger jo pengene, men veldig redd for å gå på en smell. Er gravid i 12 uke og veldig ustabil i dagsformen...

Føler det litt fælt å øke stillingsprosent for så å sykemelde meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du blir så syk at du ikke klarer å jobbe så kan du jo snakke med legen din. Det er han som vurderer om du er så syk at du ikke kan jobbe, det er ikke du som sykemelder deg selv.

Dersom du har jobbet lenge i 20% stilling vil nok NAV kreve at du jobber en stund i den nye stillingsprosenten for evt å ha rett til sykepenger etter den nye inntekten.

Skrevet

Jeg hadde svangerskapsforgiftning forrige svangerskap og kommer derfor til å bli sykemeldt om jeg føler at behovet er det.

Jeg har hatt mamma perm frem til januar og har hatt denne 20% stillingen siden den tid.

Har permisjon fra min ordinære jobb som pedagogisk leder, uten lønn for å være hjemme med barnet mitt... Jobber derfor kvelder for å få inn litt kroner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...