Gå til innhold

Skriker til han kaster opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at vi har vært på ferie har mini (6 mnd) blitt bortsjemt med å ligge i samme seng som oss. Nå som vi har kommet hjem vil vi gjerne komme tilbake til normalen med at han sover i egen seng.

Det går stort sett fint å legge han i egen seng, men han har en tendens til å våkne til ca 1 time etter at han har lagt seg. Før kunne vi bare gi smokken evt holde en hånt på brystet hans og han sovna raskt igjen. Nå setter han i gang en hylekonsert og i går endte det hele med at han kasta opp all grøten han hadde fått tidligere på kvelden.

Vi vil prøve å være konsekvente med å ikke ta han opp av sengen med mindre han skal ha mat. Vi sitter inne med han hele tiden mens han skriker så han er ikke alene, men det gikk tydeligvis for langt i går... Men hva skal vi gjøre? Å ta han opp når han vil ha oppmerksomhet om natten er vel heller ikke det riktige? Jeg syns dette er så vanskelig for jeg hater rett og slett å se han hyle på det viset. Noen som har noen råd?

Og han var ikke syk i går, bare så det er sagt. Etter han kasta opp måtte vi ta han opp, bytte på sengen, ny nattdrakt osv og da var han i strålende humør. Han tilbrakte natten med oss....

Skrevet

Jeg tror ikke at han våkner med vilje, for å få oppmerksomhet. Vi har nesten "alltid" slitt med både større og mindre oppvåkninger på kveldstid, og ettersom hva jeg har lest her inne, så er dette dessverre helt normalt. Jeg er generelt fan av å velge "enkleste løsning", dvs gå for det som funker- hvis det betyr å løfte ham opp og bysse til han sovner igjen, ville jeg gjort det uten å tvile.

Synes ikke noe om å la såpass små babyer ligge i senga si og hyle seg grønne og blå, selvom man er tilstede i rommet så er det tydelig at babyen gir uttrykk for at det ikke er nok- for han gråter jo ikke fordi han er utspekulert eller vil lure mamman sin.. Det er han altfor liten til enda=)

Skrevet

Enig med Lykkeli&gla....

Jeg ville gjort det samme!

Skrevet

Om lillegutt her i huset våkner opp etter 1-1,5 time, gir jeg han smokken. Om det ikke hjelper, og har forsetter med å gråte som går over til skriking, tar jeg han opp. Har prøvd å legge han i senga vår, og ligge ved siden av han, og da kan det gå opptil 3-4 timer før han sovner igjen for hele kroppen hans er så anspent.

Så jeg tar han heller opp, sitter i stua og koser oss. Da er han klar til å legge seg fra 30 min - 2 timer etterpå og sover resten av natta. Men som regel sover han hele natta! Så de gangene han våkner tror jeg ikke har noe å si at jeg tar han opp. Når jeg legger han, legger jeg han i senga, sier natta og går ut. Noen ganger må jeg innom rommet før han sovner hvis han ikke finner smokken sin.

Skrevet

Vi hadde samme problemet etter vinterferien, og brukte frem til påske å venne henne til å sove i egen seng igjen. Men hun våkner likevel om natten. Det vi gjør er at om hun sytegråter litt så stryker vi, holder hånden, på pannen, hånd på brystet, alt etter det som hjelper der og da. Men om gråten blir ille så tar vi henne opp og bysser henne. Men vi tar henne ikke ut av rommet (med mindre hun må skiftes på), vi bysser ved sengen hennes. Det funker her. Jeg og mener en så liten baby ikke gjør dette med vilje og at vi som foreldre må hjelpe babyen med å finne søvnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...