Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Jeg er både døpt,konfirmert,og har giftet meg i kirken. Men jeg ser ikke på meg som kristen. Har gjort dette pga tradisjoner. Synes det var flott å gifte seg i kirken,har også døpt begge mine barn. Men det kristne budskapet tar jeg ikke til meg. Hva med dere?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Siden jeg ikke tror på gud så er de selvfølgelig ikke døpt.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Sønnen vår er døpt, men vi kommer ikke til å døpe spiren i magen. Det var ikke noe for oss så vi tar heller en navnefest :-)
Gjest ->>- Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 Nei. Vi synes det er en selvfølge å ikke døpe barna med mindre man har tenkt å følge opp dåpen med en kristen oppdragelse.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 Nei. Jeg er ikke kristen, og jeg synes det er respektløst å bruke ritualer som er hellige for andre mennesker som en "koseting". Det finnes fine alternativer.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #6 Skrevet 26. april 2010 Jeg er både døpt og konfirmert. Konfirmere meg gjorde jeg vel mest fordi vennene mine gjorde det. Var ikke tøff nok til å velge å stå utenfor. Det kristne budskapet var jeg mer eller mindre begynt å tvile på allerede da. Har i de senere årene tatt mer og mer avstand. Dette gjelder også samboeren min. Er imidlertid fortsatt medlem i statskirken, har ikke tatt noe standpunkt der helt enda. Så lenge vi tar så lite del i det kirkelige har vi valgt å ikke døpe. Jeg syns det er så hyklersk å stå å bekrefte at man skal oppdra barnet sitt i den kristne tro, når man allikevel ikke har til intensjon å gjøre det. Det å døpe av tradisjon syns jeg er noe tull. Av samme grunn kommer jeg ikke til å gifte meg i kirka heller.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 Nei, ikke nummer en, og har ikke planer om det for nummer to heller. Min samboer er døpt og konfirmert i kirken, jeg er døpt i kirken, men konfirmert borgerlig. Vi har ikke planer om noe tradisjonelt kirkebryllup heller.
Gjest Skrevet 26. april 2010 #9 Skrevet 26. april 2010 Nei Jeg er ikke kristen og mannen min er vaklende i troen. Vi ville følgelig ikke kunnet følge opp dåpen og valgte, av respekt for de troende, å ikke døpe.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #10 Skrevet 26. april 2010 Jeg er døpt, men ikke konfirmert. Er ikke kristen, og skal ikke oppdra barnet i den kristne tro, så her skal vi ikke døpe barnet. Det blir feil for oss, selv om det er tradisjon å døpe..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #11 Skrevet 26. april 2010 mine barn er døpt!Jeg selv er døpt og konfirmert!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #12 Skrevet 26. april 2010 Jeg er ikke konfirmert, giftet meg hos sorenskriver og har ikke døpt mine barn. Har hatt flotte navnefester, eller som jeg kaller det; "velkommen til verden-fest". Uansett, jeg har egentlig ikke vurdert å melde mine barn inn i statskirken eller andre trossamfunn, men rundt frokostbordet har vi ofte samtaler om godhet og nestekjærlighet, uten at det er forankret i en kirke eller en guddom.
Rampongi Skrevet 26. april 2010 #13 Skrevet 26. april 2010 Jeg er døpt og konfirmert, men utmeldt og medlem i annet trossamfunn. Barnet vårt er selvfølgelig ikke døpt. Hun kan få velge selv når hun er klar for det.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #14 Skrevet 26. april 2010 Nei, vi er åsatruere så å døpe ville vært tullete:)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #15 Skrevet 26. april 2010 er kristen så ja mine tre barn er døpt.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 26. april 2010 #16 Skrevet 26. april 2010 Nei...ingen av mine 3 er døpt. De kan døpe seg i den kristene tro når de er store nok til å bestemme selv hva de vil
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #17 Skrevet 26. april 2010 Her æ både æ og gubben døpt og konfirmert. Begge ungan e døpt og ska vi gifte oss en dag så bli det i kirka. Sei ikke at vi e sån kjempekristn, men både æ og gubben har barnetroa vårres med oss og det ønske vi å overføre t ongan vårres. Vi ber go nattbønn/ fadervår 2-3 ganga i uka....
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #18 Skrevet 26. april 2010 Etter mye frem og tilbake, om og men, døpte vi barnet vårt. Jeg tror på en Gud, men religionen jeg tror på finnes ikke annet enn i mitt eget hode, så da ble det sånn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå