Gå til innhold

Er barna dine døpt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er både døpt,konfirmert,og har giftet meg i kirken.

Men jeg ser ikke på meg som kristen.

Har gjort dette pga tradisjoner. Synes det var flott å gifte seg i kirken,har også døpt begge mine barn. Men det kristne budskapet tar jeg ikke til meg.

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden jeg ikke tror på gud så er de selvfølgelig ikke døpt.

Skrevet

Sønnen vår er døpt, men vi kommer ikke til å døpe spiren i magen. Det var ikke noe for oss så vi tar heller en navnefest :-)

Skrevet

Nei.

Vi synes det er en selvfølge å ikke døpe barna med mindre man har tenkt å følge opp dåpen med en kristen oppdragelse.

Skrevet

Nei. Jeg er ikke kristen, og jeg synes det er respektløst å bruke ritualer som er hellige for andre mennesker som en "koseting". Det finnes fine alternativer.

Skrevet

Jeg er både døpt og konfirmert. Konfirmere meg gjorde jeg vel mest fordi vennene mine gjorde det. Var ikke tøff nok til å velge å stå utenfor. Det kristne budskapet var jeg mer eller mindre begynt å tvile på allerede da. Har i de senere årene tatt mer og mer avstand. Dette gjelder også samboeren min. Er imidlertid fortsatt medlem i statskirken, har ikke tatt noe standpunkt der helt enda.

Så lenge vi tar så lite del i det kirkelige har vi valgt å ikke døpe.

Jeg syns det er så hyklersk å stå å bekrefte at man skal oppdra barnet sitt i den kristne tro, når man allikevel ikke har til intensjon å gjøre det.

Det å døpe av tradisjon syns jeg er noe tull.

Av samme grunn kommer jeg ikke til å gifte meg i kirka heller.

Skrevet

Nei, ikke nummer en, og har ikke planer om det for nummer to heller.

Min samboer er døpt og konfirmert i kirken, jeg er døpt i kirken, men konfirmert borgerlig.

Vi har ikke planer om noe tradisjonelt kirkebryllup heller.

Skrevet

Nei

Jeg er ikke kristen og mannen min er vaklende i troen. Vi ville følgelig ikke kunnet følge opp dåpen og valgte, av respekt for de troende, å ikke døpe.

Skrevet

Jeg er døpt, men ikke konfirmert. Er ikke kristen, og skal ikke oppdra barnet i den kristne tro, så her skal vi ikke døpe barnet. Det blir feil for oss, selv om det er tradisjon å døpe..

Skrevet

mine barn er døpt!Jeg selv er døpt og konfirmert!:)

Skrevet

Jeg er ikke konfirmert, giftet meg hos sorenskriver og har ikke døpt mine barn. Har hatt flotte navnefester, eller som jeg kaller det; "velkommen til verden-fest". Uansett, jeg har egentlig ikke vurdert å melde mine barn inn i statskirken eller andre trossamfunn, men rundt frokostbordet har vi ofte samtaler om godhet og nestekjærlighet, uten at det er forankret i en kirke eller en guddom.

Skrevet

Jeg er døpt og konfirmert, men utmeldt og medlem i annet trossamfunn. Barnet vårt er selvfølgelig ikke døpt.

Hun kan få velge selv når hun er klar for det.

Skrevet

Nei, vi er åsatruere så å døpe ville vært tullete:)

Skrevet

er kristen så ja mine tre barn er døpt.

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Nei...ingen av mine 3 er døpt. De kan døpe seg i den kristene tro når de er store nok til å bestemme selv hva de vil

Skrevet

Her æ både æ og gubben døpt og konfirmert. Begge ungan e døpt og ska vi gifte oss en dag så bli det i kirka. Sei ikke at vi e sån kjempekristn, men både æ og gubben har barnetroa vårres med oss og det ønske vi å overføre t ongan vårres. Vi ber go nattbønn/ fadervår 2-3 ganga i uka....

Skrevet

Etter mye frem og tilbake, om og men, døpte vi barnet vårt.

Jeg tror på en Gud, men religionen jeg tror på finnes ikke annet enn i mitt eget hode, så da ble det sånn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...