Gå til innhold

Babyen vår på 3mnd har øyeverk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har i morsmelk,men blir det helt bra av det...el må jeg til legen med ho. begynte å verke i går,hvit,grønn,blank verk. noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øyekatar. Min gutt på 2,5 mnd har det også. Sikkert smittet av søsknene i barnehagen. Min erfaring er at morsmelk ikke hjelper. Det hjelper ikke bedre enn klut med vann eller saltvann. Har hatt øyekatar inn og ut av huset i snart 6 år :-)

Viktig å få renset øynene skikkelig. Jeg bruker ren klut eller papir hver gang, og sørger for at jeg ikke kan ta med meg smitte fra det ene øyet til det andre.

Dersom kataren ikke gir seg i løpet av noen dager, så ville jeg oppsøkt lege. Ofte går det over av seg selv etter et par dager. Oppsøk også lege dersom det blir rødt på det hvite.

Lykke til :-)

Skrevet

Hei. Jenta mi har også øyeverk, har hatt det i en måned nå. Trodde først det var øyekatar, men var til legen i dag og han mente hun hadde tett tårekanal. Øyet er ikke rødt, det verker bare. (derfor mente han det var tårekanalen.) Fikk beskjed om å skylle det med saltvannsdråper og tørke bort verket. Det går over av seg selv om det ikke er øyekatar :) Det er visst veldig vanlig at babyer kan ha tette tårekanaler og det kan vare lenge! Håper du finner ut hva det er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...