Gå til innhold

Ny uke slankegjengen

moota m storebror&lillebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært helg, og jeg har jobbet videre med kosten min. Jeg har ikke begynt å trene enda. Det er pga den vonde ryggen, må bli smertefri først. Kjenner den er ganske god nå, så snart må jeg i gang med litt mosjon i tillegg til å kutte ut en del i kosten.

Foreløpig holder det med å bare bevege seg en del og holde blodsirkulasjonen i gang.

Jeg skal veie meg en gang mot helga tror jeg. Men jeg ligger etter med leksene også, og føler det kommer før trening når barna er i seng.

Hver helg har jeg lov å unne meg noe godt, for å ha noe å se frem til og glede meg over, og denne helga laget jeg sjokolademousse. Nå må jeg vente til neste helg før jeg kan skeie ut igjen!

Hvordan går det med dere??

Skrevet

Hei:)

Det går litt opp og ned, så håper jeg at for det meste vil det gå mest oppover (men nedover med vekta haha)

Jeg gir meg også lov å skli ut en dag i løpet av uka. Det må til. Ellers er jeg i godt i gang med trening. Den består av sykling eller gåturer.

Du sier du ikke kommer i gang med trening, men prøv å legg inn litt i en travel hverdag. Det er ikke alltid så mye som skal til, og du vil få mer overskudd og klare mer. Små ting kan være litt aktiv lek med barna, bøy tøy når de bader, spring trapper i stedet for heis, gå på butikken i stedet for bilen. osv..

Jeg skal jobbe videre denne uken med:

kost

leggetider på meg selv, viktig å få nok søvn:)

trim

Skrevet

Heisann jenter!Kjekt å se at dere er ved godt mot!:)

Her går det også ganske bra i grunn. Deltok på ett løp lørdag og gikk 9km på 1 time og 20minutter. Er fornøyd med innsatsen og tok meg både en kronesis og en pølse da vi feiret! Mye mulig at vinninga gikk opp i spinninga her, men moro var det uansett!:)

Her er veiedagen mandager, så i dag ble det veid. Er fornøyd med nedgangen, men regner med at ting vil gå litt treigere nå etterhvert. Uansett så har det minsken litt på midjen og det er supert! Har nemlig fått maaaange spm om jeg er gravid iløpet av vinteren...sukk.

Mine mål for uken er;

-Starte på treningssenter igjen (har vært støttemedlem siden november). Har meldt meg opp til time tirsdag og onsdag. *gruer*

- Gå turer av ett eller annet slag hver dag.

-Rokke med rokkeringen (nesten) hver dag..:)

Skrevet

Ja jeg prøver å være på bena masse når barna er hjemme/oppe siden det blir en del lekser når de er i seng.

Har tørket støv, ryddet og moppet gulvet med tørrmopp idag. I tillegg til skolen.

Målet mitt for denne uka må da være

- sykle litt inne

- gå i svømmehallen på fredag

- gjøre noen ryggøvelser

- drikke mer vann

Har ikke veid meg enda. Tenker som sagt i slutten av uka.

Skrevet

Mål for uka.

yoga i kveld,

ut å gå i morgen, å fredag

sykle inne, 40 min, 30 min styrketrening etter på

Skal også jobbe 3 dager, jobber som hjelpepleier så da blir det masse gratis trim der.

Mat.

Drikke masse vann,

spise regelmessig, 5 måltider pr dag. endel frukt innimellom.

Veier meg på torsdager.

Skrevet

Jeg har trimmet så masse idag, vært i aktivitet hele dagen omtrent, sikkert svettet av meg ett par kg hehe..

Jeg har veie dag torsdager, så er spent på torsdag..

Skrevet

skal straks på corebar trening, også er det gåtrim i kveld :)

Skrevet

Så flinke dere er til å trene da!! =D

Jeg er ikke så flink! =( Men håper at jeg skal gå i svømmehallen på fredag!!

Keep up the good work =P

Skrevet

Eg har ikkje vore så veldig flink... Huskar mine 50 sit ups morgon og kveld nesten kvar dag. Men det har blitt for mykje nammenam i helga (mannen var vekke, sat aleine heile kveldane, så bursdagsbesøk og så jobb - med ny smågodtleverandør...).

Eg er heller ikkje flink nok til å ete regelmessig gjennom dagen (hadde eg fulgt min eigen sultrytme hadde eg ete 1-2 måltid), men jobbar med saka. Begynner å bli flinkare til å ta meg nokre gulrøtter eller eit par tomatar innimellom slik at eg ikkje treng å ete like mykje til hovudmåltida.

No som véret er på plass igjen (kanskje?) skal eg fortsette med planen min om å levere eldste i bhg, parkere bilen der og så trille med lille til open bhg etterpå, og i retur når eg skal hente eldste igjen. Det blir ca 6 km tur/retur, og eg kjem til å ta turen torsdag og fredag. Veldig passeleg trim for meg, og så får lille luren sin på veg tilbake :o)

Vekta står stille no, men det er meir enn eg fortjener.

Skrevet

Må bare få ut litt frustrasjon til dere..

Her har alt bare gått drit idag, mye usunn mat, ingen trim og for lite mat som har blitt kompensert med snop:(((

Bedre lykke til meg selv imorgen!!

Gi meg styrke da dere..

Skrevet

Bedre lykke idag gla*jenta =D

Jeg var heller ikke flink igår, var på en butikk med ekstra godt utvalg og fant en ufattelig god pizza (sånn 1 porsjonspizza) som jeg har savnet siden eldste var liten (4 år siden). Den hadde jeg til kvelds, og det var alt for masse, men jeg la alt i meg for den er så god =/

Jeg har vært oppe til nesten kl.1 på natten 2 kvelder nå og barna er syke så hoster om nettene, og er tidlig oppe. Jeg gjorde lekser på mandag, men bare surret foran tv og data igår. Barna våkner tidlig og jeg er stuptrøtt!! =(

Tidlig kveld håper jeg!

Skrevet

Jaujau, får hive meg med på litt klaging jeg også... Her kom jeg meg nemlig ikke avgårde på den påmeldte treningstimen igår. Frister så ufattelig lite å begynne på det treningssenteret igjen, så jeg vegrer meg i det lengste. Aerobictimene foregår i en sqash-sal, ergo er det meget trang, null luft, ingen speil og i det hele tatt relativt udelikat. Og dette koster 500kr mnd...:( Er påmeldt ny time i morgen, men får se om jeg kommer meg avgårde. Trives så mye medre med gåturer for tiden...

Ellers er jeg sånn passe fornøyd hva mat angår. Får dessverre i meg for lite kcal i forhold til hva jeg skal. Merkelig at akkurat det skal være så vanskelig! Ang usunn mat så har jeg vært superflink og kun spist fornuftig, så NOE riktig skjer jo her også!:)

Men, nå snør det her igjen, så kanskje en skitur hadde vært tingen (eller ikke)?!?

Skrevet

Hjelp spiste nettopp 3 hjemmelagdt boller, måtte bare. Huff vet jo atjeg blir fristet så skjønner ikke hvorfor jeg skal bake det heller. Men noe må vi finne på når ungene har fri.

Men tok 1 ekstra sykkeltur i kveld da med styrketrening etter på.

Håper på 1 bedre dag i morgen. Lykke til damer, vi blir nok fine og snertene skal dere se.

Skrevet

Hehe, kjenner til den der bolletingen ja. Bollar var ein av "syndene" mine i helga.

No sit eg her med sår hals, hovudverk og verk i kroppen, så det ser mørkt ut for trening dei næraste dagane. Men eg SKAL gå ein liten tur i morgon og ein lengre tur på fredag i alle fall, så sant eg ikkje faktisk blir sengeliggande (har ein lei tendens til å få halsbetennelse m/høg feber).

Skrevet

gåbil.

Jeg meldte meg inn på treningsenter ifjor og har vært støttemedlem ett år. Så nå skal jeg melde meg ut. Treningen må være kjekk ellers blir det ikke gjort.

Jeg går turer, sykler turer og trener litt dans en gang i uken (på hobby nivå).

Jeg føler meg ikke så flink denne uken. Har syklet en del og gått tur en del. Men har slitt litt med maten..

Skrevet

gla*jenta - Ja, jeg skal også melde meg ut. Må bare være medlem tom juni før jeg kan melde meg ut da det selvfølgelig er bindingstid. Får heller prøve å være aktiv på andre måter. Lange turer i bra tempo synes jeg er godt..:) Ekstra bra er det også når minstemann går med på å sitte i vogna!:)

...og når det er sagt så skal jeg slenge på meg joggeskoa og gå meg en liten tur!

Ha en fin-fin kveld!:)

Skrevet

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Noen dager er travlere enn andre med 2 små barn.

Jeg var i svømmehallen på fredag =D =D

Svømte 1000 m, og det var veldig vondt i ryggen med en gang men kjentes godt etterpå. Har gangsperr som er ganske vond, men jeg skal gjenta det når jeg får sjans =D

Så nå er det bare å fortsette =)

Skrevet

så flink du har vært moota. Jeg svømmer 1 gang i uka i forbindelse med jobben, vi er oppe i 600meter nå pr gang. Får litt gratis der siden jeg jo må svømme sammen med beboeren;)

Svømte kanskje 200 meter da vi var i svømmehallen med ungene på fredag.

Så da har jeg svømt ca 800 meter denne uka;)

Neste uke skal jeg kjøpe linser og eller bønner ,det innbiller jeg meg at er noe slankende, i allefall sundt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...