meg83 Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Fikk konstatert betennelse i spiserøret ved tur til legevakta etter et sterkt middagsmåltid for en stund siden. Fikk Gaviscon og tips om å drikke melk. Den dagen var det helt ekstremt vondt, men jeg kjenner det jevnlig, selv om jeg holder meg unna sterk mat. Kjenner det som en slags verking bak mot ryggen, på en måte, noe legen sa var normalt. Men det er så vondt når det først kommer Noen som har opplevd tilsvarende, eller som har råd? Kanskje det finnes noe som virker mot sure oppstøt, som også kan funke på dette? Gaviscon er jo egentlig mot sure oppstøt..
Vimse + gullene Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Heisann! har innimellom vært plaget av betennelse i spiserøret tidligere når jeg ikke var gravid. Det kjennes annerledes ut enn halsbrann, den gir seg gjerne, mens betennelsen henger i som en gnagende sviende følelse en stund. Jeg har tatt gastroskopi og sett hvordan det ser ut på en sånn betennelse. Det er magesyre som etser i spiserøret, så kan ta litt tid før slimhinnen gror igjen. Fryktelig irriterende, men normalt ikke farlig så lenge den ikke blir kronisk. Pleide å ta 1-3 uker for meg, brukte da nexium eller somac samt vanlig syrenøytraliserende pepsiduo (som vi ikke kan spise som gravide). Er ikke sikker på om det var medisinen som hjalp eller det gikk over av seg selv. Av egen erfaring hjalp det å stresse ned, spise lite og ofte og holde meg unna sure og sterke ting. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå