Gå til innhold

Bok til jente på 5 år, anbefaling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som kanskje har jenter på 5 år, åssen bøker liker de å lese?

Skal kjøpe bursdaggave, og lurer litt på hva som er pop av bøker hos 5 år gamle jenter :)

(Ho her er ei lita gutte-jente, så trenger ikke være no prinsesse-bok hvertfall)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en gutt på 5 år som liker karlson på taket. Gubben og katta-serien er jo også fin til både gutter og jenter. Emil og pippibøker også.

Skrevet

Jeg vil anbefale bøkene til en ung norsk forfatter, Maria Parr, og spesielt den siste Tonje Glimmerdal. Ei bok for både gutter og jenter, men jeg vil tro at ei guttejente vil like den (høytlesning).

http://no.wikipedia.org/wiki/Maria_Parr

Skrevet

Jeg tror maria Parrs bøker er litt for "voksne" for en femåring (ihvertfall for min) - de er fine når hun blir litt eldre.

Jeg synes bøkene om grisen Benny er helt geniale, og min femåring elsker dem. de kan kanskje synes litt barnslige, men de er kjempemorsomme og søte.

(her er link til en av dem: http://www.samlaget.no/item.cfm?id=13615)

Skrevet

Min datter er veldig begeistret for bøkene om Ville Wilma, norsk forfatter, fornavn Andrea.... Handler om ei tøff og god guttejente som bor sammen pappa`n sin, masse humor og gjennkjennelse. Anbefales!!

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe pulver heksa (er det det de heter....) til min 5 åring.

Skrevet

Min 5-åring elsket Tonje Glimmerdal, men alle barn er ulike:) Benny bøkene er morsomme. Vi fikk en stor bok om Bjørnen og tigeranden fra Samlaget, og den likte våre gutter. Jeg har jo ikke sett norsk barnetv i særlig stor grad, og forstod ikke at dette var en stor greie:) Pulverheksa liker de fleste.

Skrevet

Vi har akkurat lest Lillebror og Knerten for guttungen på 4 1/2. Og så har vi lest Kardemomme by, Doktor Dyregod og Redd Joppe - død eller levende (<-- den same som tv-serien då vi var små, veit du).

Bøker som eg kjem til å lese for han berre han blir bittelitt større er:

* "Sandulven" av Åsa Lind (fantastiske bøker som tar opp og forklarer mange tema som kan vere litt kompliserte for barn)

* "SVK" av Roald Dahl (det er kanskje den minst skumle?)

* Alle dei andre barnebøkene til Roald Dahl, men dei fleste må kanskje vente litt.

Skrevet

Takk for mange tips :)

Skrevet

Min 5-åring elsker Rampete Robin - bøkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...