★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 hvor langt på vei er dere når dere kjøper vogn,seng osv? vi har i grunnen bestemt oss for vogn vi:) men er bare 13 uker i morgen så vi har ikke planer om å handle noe sånt før i juli en gang når feriepenger osv er kommet...da er jeg rundt 25 uker.... er er det for tidlig???pratet med en i går som syns det var for tidlig....for det kunne jo enda gå gale osv..ble litt lei meg siden jeg har brukt utrolig mye energi og tid på å overbevise meg selv om at jeg kan begynne å ta det med ro og at dette går bra etter ett utrolig laangt og slitsomt 1 trim med blødninger osv...og nå begynt å glede meg og klare å planlegge litt og se litt framover selv om jge er litt obs enda... jaja hang meg veldig opp i det denne personen sa og ble igjen redd for hvordan dette skal gå...ikke vanskelig å vippe meg av pinnen når det gjelder den biten:/nå sporet jeg litt av ser jeg men godt å få det ut... poenget var da altså om dere syns det er tidlig å handle dette i juli når ma er mellom 24-26 uker?syns det høres normalt ut jeg da....
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 24-26 uker er da slettes ikke for tidlig, mange som kjøper inn før det også! Nei, kos deg m innkjøpene du, og handle inn de store tingene akkurat når det måtte passe deg best- når vi har kommet så langt i svangerskapet skal det veldig mye til for at det skal gå galt=)
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Hallo, For en tåpelig ting å si... Det er alldeles ikke for tidlig for innkjøp! Jeg synes du skal følge din egen følelse her - ingenting annet er riktig :=) Dette kommer til å gå veldig bra! Masse lykke til videre, klem fra meg.
doble<3<3 Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 Skjønner godt at du ble lei deg og såret, sånn kan da man vel ikke si !! Syns det hørtes ut som en greit løsning jeg, vi skal også kjøpe en del store ting i juli da vi skal til Tyskland på den tiden.. Elllers så står både senger og lekegrinda i huset, for jeg har kjøpt litt etter litt etter uke 15 ca.. Husker godt følelsen av lettelse etter at uke 12 var over, og jeg hadde ingen problemer.. derfor syns du fortjener og slappe av nå og tenke at dette skal gå fint.. Husk at hvis du har det bra har barnet ditt det bra, det hjelper ingen at du går med masse bekymringer.. Ønsker deg all lykke og håper du klarer å slippe vonde tanker !
maria isabell Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 kjøpte bilsetet i uke 12:) vi tenker at dette skal gå bra:) og nå er eg i uke 22:) viss det hadde gått galt hadde vi bare lagt det bort til neste graviditet:) men det er tidlig å handle så store ting i begynnelsen av andre trim:)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 26. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2010 tusen takk for innspill jenter!! det hjalp...bra det ikke bare var meg da som syns at det var en grei tid!! sitter her med tusen vis av kataloger med vogner og stjerner i øynene hehehe:) gleder meg som en unge og det har jeg tenkt å fortsette med!! se fram over og kose meg med planlegging:) tusen takk for lykkeønskninger!samme til dere:)
doble<3<3 Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 åå, det er jo det som er halve morroa når man er gravid =) alle katalogene og planene.. og prøving av vogner og titting på sengeklær.. vi skal KOSE oss når vi er gravide =)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 26. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. april 2010 hihi:) heeelt enig med deg doble<3<3! og ihvertfall nå som de 12 skumleste ukene er over og oddsene virkelig er på vår side må da det være lov!! veie har vært laaang hit og syns det er fortjent glede en skal føle nå! gleder oss så utrolig mye til ordinær ul(men hvem gjør ikke det da)..håper at bebien er frisk som en fisk og alt er som det skal...og bonusen om vi får vite kjønn...da skal alle være med..pappan,jeg og storebror:) blir en fiiin dag tror jeg:) har du fått time eller evt vært på den ul? når fikk du i så fall timen i posten?
Corneliuss Skrevet 26. april 2010 #9 Skrevet 26. april 2010 Uff, lukk ørene og kos deg med innkjøpene. Det skal veldig mye til for at det går galt nå. Hvis ikke jeg husker feil så er det noe sånt som over 96% sannsynlig at det går fint! Herregud, man kan jo bli påkjørt på gata i morgen også - men man slutter da ikke å planlegge livet sitt i dag fordet. Håper du finne mange fine ting til barnet ditt. Nå er våren her og da skal du se at ukene går mye raskere! =O)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 26. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 26. april 2010 takk for den corneliuss!! godt sagt!
Knøtte85 Skrevet 26. april 2010 #11 Skrevet 26. april 2010 Uff, må ikke høre på slike tullinger! ;-) Syns det er et fint tidspunkt å begynne shoppingen på jeg! :-) Jeg fikk på plass sengen hans i uke 24, kjøpte vogn og bilsete i uke 26, nå er jeg i uke 27 og har det meste! ;-) Så kos deg med shoppingen i juli du! :-)
Mammahjertet <3 Skrevet 26. april 2010 #12 Skrevet 26. april 2010 Nå har du kommet så langt at det en fin tid til å begynne med de såkalte store innkjøpene Jeg skjønner at du hengte deg opp i det denne personen sa. Hun/han mente nok ikke noe vondt med det, men jeg synes det er unødvendig å si slikt når du har kommet så langt. Det ødelegger litt av gleden liksom. Greit nok at en ikke bør ha ferdig oppusset barnerom og hele garderoben og inventar innkjøpt like etter uke 12. Men rundt uke 25 er det en mer naturlig tid å starte på. Selv startet jeg med å kjøpe seng og stellebord i ca uke 20. Nå er jeg i uke 26+4 og vi har akkurat kjøpt vogn Nyt tiden fremover og prøv å fokusere på det positive. Det er en svært stor sannsynlighet for at alt går kjempebra!
vbu Skrevet 26. april 2010 #13 Skrevet 26. april 2010 Uke 24-26 er ikke tidlig synes jeg. Har nettopp begynt sjøl og er uke 24 . Jeg syntes det var greit å vente til etter UL i uke 18 og så tok det meg litt tid å sette i gang etter det. Det er mye man skal kjøpe og ikke noe vits å vente til siste minutt siden noen ganger må ting bestilles. Spesielt hvis du skal kjøpe brukt så lønner det seg å ha god tid. Så ikke hør på folk og begynn å handle når du synes det er fornuftig
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 26. april 2010 Forfatter #14 Skrevet 26. april 2010 tusen takk for masse fine svar dere! 13 uker i morgen og er utrolig utålmodig hehehe:) blir nok litt små handel før juli men det helt store får vente:)
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 26. april 2010 #15 Skrevet 26. april 2010 ja guri, det tar jo hundre år å sette seg inn i alt hva man skal ha av typer ting og merker og i det hele tatt....! Trenger jo minst hele svangerskapet til å skaffe seg oversikt så at man begynner litt tidlig er vel bare normalt? Jeg hadde bestemt meg for vogn i ca uke 8 tror jeg. Barnesete fant vi ut av samtidig. Hyggelig for mannen min å sette seg inn i disse tingene siden han ikke får føle graviditeten på kroppen, i alle fall ikke så tidlig! Ventet til etter ordinær UL i uke 20 med å kjøpe vogn pga egen "angst" (litt overtroisk da vettu) og økonomi. Mamma syntes det var for tidlig, men hun har en mA bak seg og kjenner nok litt mer på denne usikkerheten. Dessuten fødte søskenbarnet mitt ALT for tidlig i høst (uke 27) og det gikk bare så vidt bra og gutten hennes er blitt døv pga det. Men som jeg sa til Mamma: Jeg kan ikke vente til ETTER fødselen med å kjøpe bilsete heller. Klær og sånn har jeg rett og slett ikke vært så opptatt av inntil nylig... Nå er jeg helt hekta (er forresten 23 fullgåtte i dag). Som sagt: Det er så mye å sette seg inn i at det er greit å ta litt pø om pø, i alle fall for meg. Hva andre synes eler mener må du bare skyve bort. Det er din graviditet, ditt barn og dine avgjørelser.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 26. april 2010 #16 Skrevet 26. april 2010 Selvfølgelig kan du kjøpe da, vi har bestilt vogn og bilsete for ca 2uker siden, er nå i uke 26, skal ikke hente den før 1mnds tid før termin men det er fordi vi har så liten plass til å oppbevare den. Min mor er slik at ting kan vente, jeg har begynt å ville finne frem klær som kan brukes fra vesla å litt slikt, det står på deres loft, å hun sier du trenger jo ikke gjøre det enda du har goood tid, men tiden flyr jo når man jobber å har enn på 2år og 8mnd fra før. Jeg liker å føle at jeg har noelunde kontroll å derfor vill jeg ordne slik, hadde tenkt å ta ned vuggen i dag også men turde ikke fordi hun maste slik om at vi hadde så god tid, så får heller finne den vuggen i juli så slipper hun å stresse son.
Gjest Skrevet 26. april 2010 #17 Skrevet 26. april 2010 Kjøp akkurat det du vil! Det er mye tenk om her i verdens og man kan ikke gå etter det! Man trenger såååå mye hehe så hva med å starte med de små ting? Jeg har laget en liste over ALT jeg trenger til babyen, og elsker lista mi hehe lett å holde styr på hva man trenger... Har ikke kjøpt noe stort enda, er 19+1, men skal kjøpe stellebord, seng og vogn i mai... Hvis man skal ha emmaljunga vogn bør det kjøpes før sommeren, pga at de ikke lager vogner om sommeren, så skal du ha den og den modellen bør det kjøpes eller bestilles i god tid
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 26. april 2010 Forfatter #18 Skrevet 26. april 2010 SÅ MANGE FLOTTE OG GODE SVAR! tusen takk!.må innrømme at jeg har hengt litt med hodet idag.... me på bedre tanker nå sant som dere sier..det er masse som skal ordnes og bestilles...vi skal bestille tkf jogger twist fra nettet...er det en type vogn som er lurt å bestille før sommeren også eller? for den SKAL vi ha!! begynner nok så smått med de små ting etter ul tenker jeg...til nå har jeg kjøpt 2 par sokker og 1 ett par raggsokker i str 50...dåååånee de e så søte hihihi:) også en bukse og genser...det var vel det hele til nå,,,får holde for en stund...men i mens kan jeg jo kose meg med å lage "the list" er jo kos det også og svigermor ringte idag og skulle ta fram strikke tøyet og lurte på hva jeg ønsket meg....så jeg har ønsket meg ett babyull teppe i en lys kjønnsnøytral farge....koselig... ååå så jeg gleder meg:) men akk så engstelig også....veien har jo vært så lang så er jo livredd noe skal gå galt men som du sier over her: det er mye tenk om her i verden og det kna man jo ikke leve etter....xxxx
doble<3<3 Skrevet 27. april 2010 #19 Skrevet 27. april 2010 åy, mange som hadde engstelige mammaer her.. Var de like engstelige med førstemann? I vårt hus er det omvendt, men det er første barnebarn på begge sider og første oldebarn.. Alle strømmer til og sloss nesten om hva de skal kjøpe.. Mamma har strikket siden uke 10, og fikk helt panikk da det kom to (fikk vite det i uke 13) og løp ut for mer garn.. Nå er hun nesten ferdig med alt i dobbelt opp, men har noen småprosjekter til.. Kanskje det er litt annerledes å gå med tvillinger og det er førstefødte barnebarn/oldebarn, vi blir fulgt opp godt på sykehus og det har bare vært positivt å si om utviklingen.. Jeg vet ikke hvordan det er å ha kun en ultralyd og så vente i spenning.. Tok en privat i uke 13 for jeg trengte en oppmuntring etter tre grusomme måneder og etter det har det gått slag i slag.. Var på ordinær UL uke 17, uka rett før påske og skal inn nå første uka i mai.. i tillegg så har man lege/jordmoroppfølging (om man kommer inn til de da, her har de ikke tid til meg).. men det er kun meg som er bekymra, alle andre fortsetter handlingen sin.. åy, langt - unnskyld
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 27. april 2010 Forfatter #20 Skrevet 27. april 2010 ja jeg har også hatt tett oppgølging pga detter er en ivf baby som kom til etter 3 forsøk:) hurra! da er det obligatorisk med ul uke 7 for å konstatere liv evt.også hr jeg da hatt 2 til pga blødninger...men det er en stund siden nå så begynner å kjnne at det er lenge til ordinær ul og jeg føler veeelidig for å se lille skatten igjen snart..se at alt er som det skal...det er vel det eneste som har gjort at jeg har beholdt hodet noenlunde inntakt disse uken at jeg har fått se det med egene øyne etter disse blødningene..men må vel bare smøre meg med tålmodighet nå tenker jeg.... hvor langt var dere på vei når det fikk timen til odrinær ul i posten???!
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 27. april 2010 #21 Skrevet 27. april 2010 Nei, det er ikke for tidlig! Utrolig hvor mye andre folk legger seg borti... Jeg har tenkt å begynne handlingen av de store tingene i løpet av de neste ukene og er nå 20 uker på vei. Vogn skal jeg vente litt til med. Nå har jeg brukt 15 uker på å drømme meg bort i butikker og på nettet etter babyting så nå er det på tide å kjøpe noe syns jeg:)
Løvinna30 Skrevet 27. april 2010 #22 Skrevet 27. april 2010 hei tøysekoppen. jeg kjøpte en dyr vogn i uke 15 jeg. til 6000. Jeg var ute å titta, og jeg ville ha den vogna, hvorfor vente? selvfølgelig skal det gå bra. (hadde vært noe annet om du hadde vært prøver, men du er faktisk gravid i 2 trimester). Seng kjøpte vi da jeg var 23 uker på vei. Klær og sånn har jeg handlet underveis. Kjøpte mesteparten av klærne fra uke 13-20 faktisk. Hehe har barnerommet så si klart vi, med gardiner seng, og noen bilder. mangler stellekommode da, og bilsete. jeg er 26 uker på vei.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 27. april 2010 Forfatter #23 Skrevet 27. april 2010 ja man blir litt lei av at folk skal legge seg borti valgene man tar...eller prøver å ta.... sant som du sier bamali..15 ukers drømming..DA er det på tide å sette drømmene til livs;) kos deg!!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 27. april 2010 Forfatter #24 Skrevet 27. april 2010 hei sommerbarn på vei:) ja jeg er jo faktisk gravid i 2 trimester...hmm... hehehe:) rar tanke..men veldig deilig tanke da:D klær blir nok kjøpt sånn innmellom når jeg ramler borti noe jeg liker:) babyen får ikke eget rom pga plass mangel men har tenkt å lage ett lite koselig hjørne til han/hun på vårt rom:) *drømme* har alt klart oppi hodet men må bare vente noen uker til bare:S
doble<3<3 Skrevet 27. april 2010 #25 Skrevet 27. april 2010 Jeg var ca 15 uker på vei da, og tok to uker.. men tror jm skyndta litt på de ;p etter så tett oppfølging så må man krysse fingrene og håpe på det beste.. Man må en gang ta inn over seg at man er gravid også, ikke bare fornekte/ikke tenke på det.. selv har jeg slitt med det, og sliter, da det står mye i bøkene om høyrisikosvangerskap og alt som kan skje.. men så måtte jeg bare begynne å tenke positivt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå