Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja...som overskriften sier, lurer jeg på om dere har sex nå etter påvist graviditet?

Grunnen til mitt kanskje rare spørsmål, er fordi min mann har fått helt hetta etter at jeg ble gravid. Ikke at han ikke vil, men han er altså redd for å skade tærten.

Med det samme han sa det, måte jeg le litt av han og forsikret om og om igjen at det ikke er farlig.

Men han er liksom litt sånn....TENK OM; HVA OM osv. Så mange ganger at jeg nå faktisk selv har blitt i tvil...

Grunnen til hans, og nå min, frykt, er fordi vi har forsøkt å få til dette så lenge, og nå som det har skjedd, er vi livredd for å gjøre noe feil begge to.

Kan dere andre jenter komme med deres daglige hverdag? Hart dere sex? Blør dere mye etterpå? Får dere plager av det?

Beklager om dette ble noe vel privat, men jeg vet da pokker hvem jeg skal spørre om dette her heller jeg....

*litt flau*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Titter innom fra 2.trimester. :)

Har sex helt som normalt, ingen blødninger eller no farlig etterpå her ihvertfall. Har hørt at man bør styre unna de dypeste støtene om du skjønner hva jeg mener, men ellers skal det bare være sunt for barnet at mor har det godt. :)

Har selv en samboer som plutselig er blitt livredd for at alt skal skade, så vi har vært ganske grundig gjennom det meste hittil. Har klart å roe han litt ned nå, men i begynnelsen fikk jeg såvidt lov til å gå på jobb i tilfelle det kunne skade barnet. ;)

Skrevet

Sex nesten hver kveld;) Ikke noe problem, og spiren har ikke vondt av det heller:)

Under forrige graviditet hadde mannen en periode der han var redd for å "skade" ungen, men forklarte ham hvordan det var og leste om temaet for han på nettet, da gikk det greit. Lite sex på slutten av svangerskapet da.. Men det var mest fordi jeg hadde bekkenløsning, og følte meg lite attraktiv som høygravid:p

Skrevet

titter innom fra 2. trim =)

Her er det også litt sex i gården, selv om det langt derifra er hver kveld (heldig du ;p).. men en gan i ny og ne og jeg har mer lyst på sex nå enn før jeg ble gravid.. første trim var jeg kvalm og helt utslitt, da ble det litt lite.. men så kom andre trimester og kvalmen forsvant.. magen er jo blitt i veien (tvillinger og magen kom fort), men går som regel helt greit.. mye latter kan det til tider bli men kjekt det ;p

bare forfør han godt han mannen, så glemmer han sikkert hele babyen en stund ;p det er sjelden farlig å ha sex i svangerskapet for å si det sånn, og ha det nå mens dere kan.. snart kommer bekkenplager og tunge mager i veien og da er det ikke mange stillinger som er gode..

Skrevet

Åååååååå....dere er så snille som svarer meg:-)

TUSEN takk for at dere svarer meg, og deler egne erfaringer:-)

Jaggu glad vi har et slikt forum altså!!!

Skrevet

Har sex som tidligere. :) Må nyte det nå som man har noen mnd uten mens ;) Formen min har vært grei, så lysten har det ikke vært noe i veien med. ;) Tenker at man gjør det som er behagelig, er det noen stillinger som er ubehagelige er det jo bare å unngå de. :)

Skrevet

De først ukene var det ikke aktuelt, men det er fordi jeg vet at alt er litt "skjørt" og lettblødende (hos meg, og dette vet jeg bl.a. fordi det blødde etter første gang vi prøvde oss + når jeg har vært til ultralyd), så bare for å slippe å se noe som lignet blødning etterpå, så har vi latt være...

Siste ultralyd gikk bra sånn sett, og dermed har vi prøvd oss litt og, og det går helt fint. Unngår for sikkerhets skyld de dypeste støt som noen over her også skriver om.

:-)

Skrevet

Er helt trygt å ha sex nå som senere i svangerskapet ;-) Har sex ca annenhver dag, helt ubeskrivelig herlig ;-)

Skrevet

Vi har sex som normalt og det kan så aboslutt IKKE skade lille tærten. Hehe. Men dere må begge føle dere vel med det da :-)

Skrevet

Jeg er 8 uker på vei, og vi har ikke hatt sex på 4 uker.. Men det er fordi det siste jeg har lyst til er å ha sex, er kvalm, uvell og føler meg totalt utslitt. Bare tanken på sex gjør at jeg brekker meg...:(((

Samboer tar dette fint han, vi hadde mye sex før, så han lever vell på det.. Håper dette blir normalt igjen senere??

Skrevet

Titter innom fra 2. tri jeg også! Jada, vi har sex og koser oss uten problemer. Var ikke så ofte akkurat i starten fordi jeg var redd for blødninger, men nå er jo dette over. I mitt første svangerskap hadde vi nesten ikke sex i det hele tatt fordi mannen var så redd for ås kade babyen. Hjalp ikke hva jeg eller jordmor sa om saken for han hadde en skikkelig psykologisk sperre på det hele. Han var sikker på at babyen både så og hørte på hva vi gjorde...Denne gangen er han litt mere "vågal", men jeg vet at når magen kommer neda mer (er 22 uker nå) så tror jeg han får litt hetta igjen. Det er ganske normalt at mannfolkene tenker sånn da i hvertfall....

Har ingen plager etter sex bortsett fra kynnere noen ganger.

Skrevet

I forrige svangerskap hadde vi sex hele veien, til og med dagen før jeg fødte!:) Og hyppigheten var som den pleier- det eneste problemet er jo at magen er litt i veien på slutte, hehe..

Jeg hadde aldri problemer eller smerter ifbm sex i svangerskapet.

Skrevet

Skaubinna: ditt lille sexmonster!!!!!!! hohoho!

Jeg hadde lite sex 1.tri fordi jeg hadde så mye blødninger, men sånn utover dette har det vel ikke stort å si. Men skjønner veldig godt bekymringene deres, når man har prøvd så lenge er man jo livredd for at noe skal gå galt. Kos dere!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...