Stilars Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Hei Er det noen her som har hatt HELLP syndromet, og er gravid igjen? Jeg lurer på hvordan dere har gått frem takker for alle svar ! <3
renateda Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Hei på deg Hadde HELLP ved forrige svangerskap og er nå 11+1. Ringte rett til sykehuset i uke 7 og fikk ul for å påvise en graviditet. Fikk da satt opp time med overlege, skal dit 5 mai. Var til konsuktasjon i oktober i fjort for å snakke om hva som skjer ved en eventuell graviditet med tanke på oppfølging osv HELLP. Fikk da beskjed om at jeg skulle begynne å ta blodfortynnende medisiner med tanke på at hellp kan skyldes blodpropper i morkaken. Men det får jeg vel vite mer om 5 mai. Så dette er veldig spennede og litt skummelt dette her, men går sikkert bra Man får ihvertfall VELDIG god oppfølging denne gangen. De sier jo det at gjentagelses risikoen er lav, hvertfall hvis man fikk det etter uke 32 i forrige svangerskap. Men om man fikk det før uke 32 ( noe jeg gjorde) ser man en gjentagelses risiko på 40%. da er det jo hvertfall 60% sjanse for at det går bra Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå