Gå til innhold

Tale, liker du Twin Peaks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om du deler min facinasjon av diverse David Lynch-prosjekter;)

Jeg husker jeg så det da Twin Peaks begynte på nrk i 1990 eller var det 1991? Har vært storfan siden!:D Blir aldri lei av det heller.

Videoannonse
Annonse
Gjest Tale30
Skrevet

Ja, jeg liker veldig godt Lynch. Husker vi så den på tv da vi gikk i 7. klasse. Vi er en venninnegjeng på 5 jenter som alle var litt sånn type "The Cure-t skjorte" på barne- og ungdomsskolen og veldig opptatt av obskure indie band som storebroren til den ene foret oss med. Vi forelsket oss helt i Twin Peaks, og leste denne dagboken til Laura Palmer med "page ripped out" i :) Har sett serien også i voksen alder, og syns fortsatt det er dritskummelt å se Killer-Bob i speilet, hehe. Jeg likte også veldig godt Mulholland Drive, men Twin Peaks er noe helt spesielt.

Av serier nå til dags er den beste serien jeg noengang har sett Six Feet Under. Når jeg så den siste episoden, så måtte samboeren min slå av halvveis i slutten fordi jeg lå på sofaen i krampegråt og ropte "Jeg orker ikke mer", hahaha

Gjest Tale30
Skrevet

Ja, og du da Tigerpote? Liker du Six Feet?

• 2 uker senere...
Skrevet

Herlighet, så fjern jeg er, jeg lager en tråd til deg, og følger ikke opp - sorry!

Jeg kan jo selvfølgelig lete den fram selv hehe.

Nei, Six feet under har jeg aldri sett, heller ikke Carnevale. Du liker faktisk mye av det venninnene mine liker, de er helt hekta på Six feet og Carnevale. Husker at du hadde en Prince-tråd også, et par venninner var helt på knærne etter ham på 80-tallet hehe. Selv likte jeg aldri Prince, men jeg har faktisk fått mer sansen for ham med årene!

Jeg har en kassett (!) med The Cure, men heller ikke de likte jeg så godt. Jeg kjøpte kassetten fordi jeg fant en veldig kul brevvenninne i Starlet, hun elsket The Cure, og var noen år eldre enn meg. jeg syntes hun virket SÅ kul og spennende, men hun dumpet meg etter en tid (sikkert fordi jeg ble litt vel barnslig for henne i lengden). Hun skulle dessuten flytte til Australia:D

Mulholland drive har jeg sett, også Lost Highway, og selvfølgelig Blue Velvet - og for ikke å snakke om Wild at Heart - jeg elsker de filmene og skuespilerne. Venninnen min og jeg er like Twin Peaks-frelst den dag i dag, og passer oss fortsatt for Bob;)

Laura Palmers dagbok er helt fillete hehehe, så mange ganger har jeg lest den.

Fire, walk with me hører selvsagt også med i eliten:)

Gjest Tale30
Skrevet

Ja, du er fjern ;) hehe

Du MÅ se Six Feet altså! Jeg er utrolig msiunnelig på deg for at du enda har den fantastiske serien til gode.

Hvilken musikk liker du da? At du ikke likte Cure, kan jeg nesten ikke fatte :) Var det du jeg trodde likte mye av det samme som meg, men som egentlig ikke var så interessert i musikk?

Jeg har aldri likt Prince jeg heller. Som indie-frelst var Prince bare "Soo too much" :) I voksen alder innser jeg jo at han er et geni :)

Skrevet

*ikke interessert i musikk* du, tsktsk.

Jeg elsker musikk! Musikk er en viktig del av livet mitt. Jeg er veldig schizofren hva angår musikk, jeg liker så mye, men kan ikke utstå danseband - da blir jeg på gråten, så jævlig er det faktisk. Kan nevne noe:

Depeche Mode (der er vi enig;))

Metallica (t.o.m black album, liker ikke så mye av det etter det)

Destinys Child, Beyonce

Johnny Cash

The Beatles

Bob Dylan

Simon & Garfunkel

Michael Jackson

Duffy

Madonna

Dolly Parton (noe av det)

Faith no more

Bigbang

Seal

The Police

Vivaldi

Bjørn Eidsvåg

Rem

Nirvana - sukk, fra en svunnen ungdomstid

Dette var noen jeg kom på nå, i tilfeldig rekkeføle;) Har også en sang av den og den her og der, Kate Bush feks.

Skrevet

Slenger på;)

Gjest Tale30
Skrevet

Herlig sang altså! Men jeg syns godt at hun kunne ha lagt litt mer dramatikk inn i den opptredenen sin ;)

Vi liker jo mye av det samme. Destinys Child er et band jeg ikke vedkjenner meg, egentlig, men det er faktisk mye bra. Her er min liste:

The cure

Cocteau Twins

Cranes

DM

Spleen United

Dead Can Dance

Renaud

Indochine

Serge Gainsbourg

Placebo

Belle & Sebastian

Sundays

Norske:

Bel Canto

Velvet Belly

Unni Wilhelmsen

Poor Rich Ones

Lorraine

Sister Sonny

Og mange mange andre, men må køye :) Mann på nattevakt - da er det vasnkelig å dra seg i seng :)

Gjest Tale30
Skrevet

Må jo få med indie-bandene:

Stone Roses

Blur

Pulp

Suede

Belly

Wedding present

The Smiths

Pixies

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...