Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #26 Skrevet 26. april 2010 Synes det var spesielt men det stiller seg litt annerledes når du sier at dere kan slå ann en prat når dere treffes utenom på legekontoret. Det i seg selv er vel uvanlig. Jeg har også en lege jeg har meget god kontakt med, jeg er hos han ofte pga en kronisk sykdom, og vi snakker ikke bare om sykdommen. Slår alikevel ikke av en prat når vi ser hverandre på gata. Det meste vi har hatt av kontakt er vel et kort vink og et "gratulerer med dagen" på 17 mai..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #27 Skrevet 26. april 2010 07:57: Der dret du virkelig på leggen ved å kalle noen andre dum når det er du som er den uvitende her. Leger eller annet helsepersonell har på ingen måte lov å hilse på pasienter på gaten. Det er et brudd på taushetsplikten og er derfor straffbart. Ikke kall andre for dum når du ikke har peiling selv.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #28 Skrevet 26. april 2010 Jeg er uenig med deg, 13:56. Jeg syntes at det er helt normalt å slå av en prat med legen, så sant det skjer på pasientesn premisser og at pas er den som tar kontakt (ellers er det ulovlig). Jeg sier hei til legen min og vi tar gjerne en prat om det skulle være naturlig. Er selv ambulansearbeider og hvis jeg treffer noen pasienter selv som ønsker å slå av en prat med meg ville jeg ikke stusset å gjøre det, så sant de tar kontakt først.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #29 Skrevet 26. april 2010 Fikk melding fra ham. (på FB) der han beklagde at han hadde lagt meg til. Han hadde fått meg opp som sånn venneforslag, og sett at vi hadde mange felles kjente. Og så hadde han syns navnet var kjent men ikke greid å plassere meg, så han hadde trodd at det var noen han egentlig kjente. Men så hadde det gått opp et lys for ham i dag. "aha, det er jo pasienten min" Så jeg svarte at det var helt i orden, og at jeg hadde takket nei fordi jeg syns det ble rart å ha legen min på FB Da svarte han at "hehe, det har jeg full forståelse for, beklager feilen. Ha en fin kveld videre" Så, da var løste den saken seg:) hi
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #30 Skrevet 26. april 2010 Sånn apropos, er det uproblematisk at lærere (høyere utdanning) legger til studentene sine? For jeg har fått ikke mindre enn fire forespørsler dette året, og syns det er litt rart. ikke hi
Miss Misantrop Skrevet 26. april 2010 #31 Skrevet 26. april 2010 Jeg legger kun til folk jeg liker og hvis jeg ikke kjenner de spesielt godt havner de på ultralimited profil. Noen få bilder og litt for tilfredstillelse og verdensfred, nada privat.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #32 Skrevet 26. april 2010 Hvordan setter man noen på limited profil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå