Poecilotheria Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Vi er et par med ett eget barn. Vi har alle tre "solide og gode" norske navn som slett ikke står på "topp 100-lista"... Nå er vi i gang med en adopsjonsprosess, og skal forhåpentlig få en liten peruaner i hus etterhvert. Vi ønsker at denne skal få et navn som gjenspeiler barnets opphav, altså et navn som brukes i Latin-Amerika - men som samtidig klinger som et stødig, norsk navn. Noen som har link til en navneliste over Latin-Amerikanske navn på nett, eventuelt noen som har noen Gode forslag å komme med??
Izelin Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 http://www.all-babynames.com/baby-names-origin-Latin-America.html Lykke til:)
minlilletass Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Jeg bor selv i Soer-Amerika, og her er det veldig mange med internasjonale navn. Kan nevne noen: Tomas Christian Alexander Francisco Aron Liam Leon Ana Maria Magdalena Valentina Isabel Annabel Osv.. Navnet trenger altsaa ikke vaere veldig unorskt for aa brukes her. Det er jo noe annet om dere oensker aa bruke et unorskt navn for aa poengtere opprinnelsen til barnet. Man kan jo lage kombinasjoner med et andrenavn som er mer unorskt?
Miranda C Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 Jeg foreslår Adriana og Maximilian, som mine barn heter ) Eller olivia..
Miranda C Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 sofia, maria, isabel, mira, sara, alexandra, victoria.
Poecilotheria Skrevet 26. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2010 Takker for svar. Vi har tenkt slik at om barnet allerede har et navn, skal det få beholde det som mellomnavn - kansje til å med som førtsenavn om det "passer" for oss... Uansett umulig å si før vi treffer vedkommende, men greit å begynne å se litt rundt etter alternativer.
Camelot Skrevet 28. april 2010 #7 Skrevet 28. april 2010 Hei, datteren min er halvt latin amerikansk. Jeg kjenner derfor endel folk derfra, her er navnene på noen av dem. Vet ikke om alle er spesielt latin amerikanske navn, men alle er derfra iallfall! Ina Cecilia (andrenavnet til dattern min) Mariane Carmen Alea Alina Irma Lina Mireya Nana Miriam Shanira Matheo Eloy Aron Edwin Oliver
(Oktober) Skrevet 28. april 2010 #8 Skrevet 28. april 2010 Så spennende:) Her er navn fra navneguiden: Latinske: Amadeus August Bendik Emilian Felix Emil Julian Leon Linus Lukas Magnus Max Victor Spansk: Mateo Luka Ellers foreslår jeg: Cedrik Philip Theo Silas Nikolas Daniel Emilio Isaac Caleb
(Oktober) Skrevet 28. april 2010 #9 Skrevet 28. april 2010 Jentenavn: Latin: Amanda Adriane Alma Celia Cornelia Emily Emmeline Maxine Nora Ovidie Nova Tuva Andre forslag: Carolina Matilda Anna Sofia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå