Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vasker dere babyen med når dere skifter bleier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Engangsklut eller vanlig vaskeklut fuktet med vann. Hvis nødvendig litt olje på kluten for å fjerne bæsj.

Lukter det stramt av urin, eller det har vært mange bæsjbleier i løpet av en dag, kan det være jeg tyr til en våtserviett.

Skrevet

Mesoft med vann og evt babyolje :-)

Skrevet

Mesoft med vann her også=)

Skrevet

Ingenting når det bare er tissebleier men mesoft med vaskekrem på bæsjebleier. Funker som bare det! Utrolig greit med vaskekrem da du ikke trenger vann og heller ikke trenger å tørke/vaske det bort da det smører huden. Litt som olje igrunnen bare at jeg synes olja er litt grisete til tider, fort gjort å søle med i motsetning til vaskekremen som kommer i pumpeflaske..

Skrevet

Våtserviett ved bæsj, deretter klut med vann. Ved tissebleier bruker jeg ikke å vaske, med mindre det er en veldig stram lukt. Da tar jeg en klut med vann.

Skrevet

du som skrev om vaskekrem? hva er det? hvor får man kjøpt sånn? har ikke plass til stellebord på badet vi, så vi må først på stellebordet og hente klut - på badet og fukte den og tilbake til stellebordet for å vaske rumpe. TUNGVINDT!! særlig når det er litt mer bæsj enn forventet.. :S så det der hørtes ut som noe for meg.. :)

Skrevet

vaskekrem kan du spørre etter på apoteket:)

Skrevet

Synes det er spesielt at dere ikke vasker ungene deres nedentil fordi det bare er tissebleier. Dere tørker vel dere selv nedentil selvom dere kun har tisset på do??

Her vaskes det med klut og vann. Er det bæsjebleier, og det er masse bæsj bruker jeg først våtservietter :)

Skrevet

Mesoft med vann når det er tissebleie, og våtservietter og deretter klut med vann når det er bæsjebleie :)

Skrevet

Mesoft med vann og evt olje ved bæsj, ved tissebleie kun ved stram lukt. Han vaskes med vann og olje uansett morgen og kveld, derfor mener jeg det ikke er nødvendig å vaske mer enn det ved kun tissebleie.

Er jo ikke sånn at jeg vasker meg i dusjen hver gang jeg tisser selv, men tørker med papir, og mener babyen sin bleie gjør den funksjonen.

Skrevet

Jeg skyller han i vasken når han har bæsjet, og bruker klut med vann på når han bare har tisset. Han bæsjer mange ganger per dag enda (2 mnd gammel), så unngår at han blir sår på den måten:O)

Skrevet

Jeg bruker bare mesoft og vann, olje om bæsjen sitter veldig.

Begynte å lure for mine svigerinner bruker bare våtservietter fra Natusan eller Libero. De reagerte på at jeg fremdeles bruket bare det, de gjorde vist det de to første ukene. Jenta mi er snart 8 uker.

Jeg kan bruke våtservietter om det ikke er vann tilgjengelig der jeg skifter på og det er ikke ofte.

Skrevet

Man bør faktisk unngå å vaske babyen/barnet nedentil ved bare tissebleier fordi man forstyrrer huden ved for hyppig vask. Man vasker selvsagt ved bæsjebleier, og så er det greit med lett vask morgen og kveld (eller bad/dusj), men ellers bør man la huden få være i fred og heller lufttørre litt før man tar ny bleie på. På barseltreff med både nr 1 og 2 snakker faktisk HS om dette, at man ikke skal vaske og bade babyer for mye fordi man kan "skade" huden deres med det.

Skrevet

Jeg ser at mange bruker engangsvaskekluter a la mesoft og våtservietter. Er det ikke litt lite miljøvennlig å bruke det hjemme, og ikke bare når man er vekke? Tenk hvor mange servietter det blir i løpet av et par år! I tillegg til bleier...

Men selvsagt, klutene som jeg bruker skal vaskes i vaskemaskin, det belaster miløjet det også. Men jeg innbiller meg at det er mer miljøvennlig enn engangsprodukter.

Skrevet

Jeg tørker av det verste med våtserviett hvis det er bæsj,

Holder henne ellers under vasken og skyller med vann, både ved tiss og bæsjebleie.

Skrevet

Vi bruker neutral våtservietter. Pleier ikke vaske så veldig om det bare er tissebleie, hvis det ikke er den om morgenen for da har hun ligget så lenge med den. I begynnelsen vaska vi mye mer for da brukte vi mer salver etc, men med mindre hun er rød så bruker jeg ikke salve og da trengs det ikke så mye vask.

Skrevet

Ren klut med rent vann når det trengs (-; Bruker tøybleier, så om den er ganske tørr vasker jeg ikke, men om den er litt våt vasker jeg litt. Har til nå aldri sett antydninger til rød rompe eller utslett (6 mnd). En av grunnene til at babyer ofte får utslett er at de går med en tissebleie for lenge, dette er vanelig å gjøre med engangsbleier fordi de virker "tørre" selv om de ikke er det.. Ikke noe vondt om dere engangsbleie brukere asså, sier bare at det er vanskeligere å kjenne om de er bare "litt" våte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...