Gå til innhold

Til dere som jogger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst å begynne å jogge, men jeg synst det er så pinlig å bli sett ute. :/ Jeg er 163 høy og veier rundt 73 kg. Jeg er så redd folk skal le av meg om jeg blir sett. Har så lyst ned i vekt og har kuttet ut søtsaker og usunn mat, men ser jeg må trene også. Usj... føler meg så dum...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å hoppe i det ;-)

Selv veier jeg over 100 men jeg driter i hva folk tenker når jeg trener. Jeg håper de tenker at det er flott at jeg tar tak i livet mitt og forsøker å gjøre noe med vekta ;-)

Skrevet

Tenk heller på det positive, tenk på hvordan det blir etter en joggetur. Tenk hvordan det blir når du har jogget 2 dager i uken i 6 mnd.

Første gangen jeg jogget, stoppet jeg hver gang jeg møtte en person, fordi jeg følte meg dum. Ikke fordi jeg var tykke, men jeg følte bare at jeg ikke så ut som en jogger.

Men så ble det en del av meg, og det er helt naturlig. Nå setter jeg opp farta ekstra når det kommer folk forbi ;)

Jeg tror ikke det er så vanlig at folk tenker så mye på det, det er bare noe du tror. og hva så?det er bare fremmede mennsker, de kommer ikke akkurat til å rope ut etter deg;) de får bare tenke det de tenker, ikke la dem stoppe deg fra å gjøre det du ønsker. Få en litt mer "gi faan" holdning :)

Kanskje kommer det en dag, hvor føler du deg som dronninga i joggeløypa :)

Skrevet

Uff, ikke lett å komme i gang om du tenker sånn:) Stort sett er det få som legger merke til de som jogger, og hvertfall hvodan formen er. Ingen med et eget liv bryr seg vel om andres treningsvaner:) Men det er lettere om du har ei venninne som kan løpe med deg?

Det viktigste er å ikke starte for hardt. Tenkt smått; om du får til to turer i uka og er innstillt på at den første tiden så blir det veksling mellom å jogge og å gå så legger du lista for at du fortsetter:) Og når du har jogget en tur så er du flink som vant over sofaen og fortjener en klapp på ryggen. Å kutte ut det usunne fra kosten er et STORT skritt framover ig da får du det nok bedre i treningsstarten enn de som skal gjøre begge deler samtidig:)

Lykke til med å bli sunnere!

Skrevet

Tja, hva med å løpe med en venn? Eller løpe et sted det ikke er så mange folk? Og høre musikk, så glemmer du å tenke på de som evnt ser deg?

Lykke til, stå på!! ;D

Skrevet

Jeg løper i lysløypa i nærheten av der jeg bor. Der løper folk i alle størrelser og fasonger. Ingen som ler av noen.

Jeg er ikke overvektig og har løpt i mange år, men synes ikke noe om å løpe langs veien.

Det er også mye bedre for knærne dine å løpe på grusvei. Du har sikkert en lysløype eller et turomeråde der du bor. Jeg ville startet der. Selvtilliten kommer etterhvert, i takt med kondisen:). Hvis du synes det er ubehagelig i begynnelsen så gå i rask gange og jogg/løp når det ikke er noen folk i nærheten.

Lykke til! Det kommer til å gå så bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...