goodtimes Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Hei ! Jeg har meldt meg på et livredningskurs som innebærer å dykke i basseng. Er usikker på om det går greit eller om jeg bør unngå det siden jeg er gravid 7+2 i dag.
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Hei Tror dette er ok. Det er begrenset hvor dypt du kommer i et basseng. Men ta en sjekk med legen din. Det er nok det beste. Dykking ute, med luftflasker og avansert utstyr skal man visst IKKE drive med i hvertfall.
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Hei! Man skal IKKE dykke når man er gravid - og det gjelder også grunne dykk eks. i basseng. Snorkling er OK. (uten flaske) Klem fra dykkeleder
LM73 Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 Jeg tror jeg ville latt være. Jeg er svømmelærer selv og har dykket endel i basseng, 3,6 meter dypt og opplever å kan få veldig hjertebank etter å ha vært nede på dypet. Derfor har jeg ikke turt etter jeg ble gravid. Man skal jo ikke utsette barnet for mer enn høyst nødvendig av stress. Så hvis jeg hadde vært deg, tror jeg at jeg ville unngått livredningskurset.
snartmammapåny Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Jeg sjekket opp i dette før jeg skulle på ferie for noen uker siden, bruker somregel å ta en dykkertur eller to i løpet av feriene. Dykking var ikke anbefalt for gravide. Sitat fra Helse-Bergen: "Kan man dykke hvis man er gravid? Nei. For en gangs skyld et helt klart svar med bred nasjonal og internasjonal enighet. Det finnes data fra dyreforsøk og spørreundersøkelser blant kvinner som gir mistanke om øket fosterdødelighet, for tidlig fødsler og misdannelser med dyr og mennesker som har dykket under gravdiditet. Undersøkelsene er vitenskapelig svært svake og konklusjonene kan ikke sies å være robuste, men inntil bedre gjennomførte studier avviser mistanken bør du avholde deg fra å dykke under hele graviditeten." Jeg droppa dykkinga, ble snorkleturer i stdefor. Ikke like spektakulert, men en god erstatning for å være på den sikre siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå