Gå til innhold

Hvor ofte, hvor langt og hvor lenge jogger DU ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jogger et par ganger i uka. Jogger mellom 35 og 45 minutt. Aner ikke hvor langt det er, men løper ganske sakte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nettopp tatt opp joggingen igjen, nettopp vært ute en tur. :o) Jogger ca 50 minutter, hvor langt vet jeg ikke. Prøver å jogge 3 ganger i uka, trener pilates og rockering i tillegg.

Skrevet

Jeg løper to dager i uka rundt 40 min. Jeg fulgte et "kom i gang" opplegg, og det fungerte fint. Nå står intervall trening på plakaten, og en fjelltur i uka. Jeg må komme i form etter tvillingsvangerskapet, og siden lange trilleturer er utelukket har jeg valgt løping.

Skrevet

Jogger ikke ute så ofte,blir helst å gå tur i kjapt tempo da. Har vel ikke tålmodighet til å jogge så mye. Men tar meg ofte en joggetur på tredemølla når jeg skal varme opp i 20minutt. Så tar jeg ofte en halvtime på romaskina som er min favoritt og desto mer effekt i.

Skrevet

ALDRI! :-) HATER jogging, føler alt "rister i stykker". Men ELSKER step og aerobic, og til dels spinning - selv om sistnevnte kan bli litt "kjedelig".

Skrevet

Akkurat nå har jeg nettopp begynt å trene igjen. Har ikke vært mulig å jogge her hvor jeg bor før nå. Bor nesten oppi fjellet, så snøen og isen har akkurat forsvunnet, og temperaturene har vært rundt 20 minus i vinter. Ikke akkurat joggetemperatur tenker jeg.

Men før jeg ble gravid kunne jeg lett løpe en mil, men hvor lang tid jeg brukte er jeg usikker på. I overkant av en time. Jogger i passe tempo. Jeg var i ganske god form før graviditeten og jogget 3-4 ganger i uka. Minimum 8 kilometer (det tok 1 times tid). Jeg følte meg nærmest ustoppelig, og at jeg kunne jogge og jogge og jogge.

Nå derimot, skulle prøve meg på en løpetur her om dagen. Løp kanskje tilsammen 5 kilometer. Det gikk overraskende bra, i og med at jeg ikke hadde trent noe særlig på over ett år. Brukte ca. 40 minutt, men hadde noen gåpauser. Gjorde det i rolig tempo. Har dårlig erfaring med å starte for hardt. Det har jeg fått beinhinnebetennelse av, og da ble det uaktuelt å jogge på lang lang tid.

Håper å få jogge et par ganger i uken den løypa på 5 km, for deretter å øke lengden gradvis.

Skrevet

Tja, det avhenger litt av annen trening den uka..men vanligvis minst 3 ganger og kanskje en langtur på søndagen.. Med langtur menes alt over 1 mil. De andre dagene så løper jeg rundt 5-6 km. Løper både på asfalt og skogsvei. Mye fordi jeg skal ha med meg et par løp på asfalt i år.

Skrevet

To mil hver dag.

Skrevet

Jogging er noe av det kjedligste jeg kan tenke meg, men blir et par km på tredemølla før benøkt(trener kun styrke-5/6 gr i uka)

Bruker vel ca 12 min på 2 km.

Gøøøørrrr kjedelig å gjøres kun som oppvarming for å forhindre skader.

Skrevet

Elsker og jogge.Koser meg når jeg VET jeg har timer til rådighet og jogger da i alt fra 1t og 10 min til 2 t og 10 min....Jogger i moderat "Kjerring"tempo...Bruker ca 1t 10min på ei mil..Litt avhengig av dagsform, underlag og bakker på løypa.-

Jogger noen gang flere gang i uka, andre gang 1 gang imåneden. Men trener ca 6 dager i uka...Når jeg ikke jogger er det elipsemaskin i minimum 60 min, varierende intensitet...Det viktige er og prøve og holde ut så lenge, for å venne kroppen til og holde på lenge om gangen :o) Tenker jeg inne i mitt hode..I går trente jeg ikke, da stod jeg 50 min på elipsemaskinene, veldig rolig..Og skippa de normale sit-ups og armheivnger..I dag blir det heller ikke "trenign"; max 45 min..I tillgegg Kanskje 30 min med rockering etter ungene er i seng etter det...Men "Må" liksom gjøre det..FOr det er i stedet for at jeg sitter og ser på TV:...Ungene har en "rolig stund" foran TV ette rmiddag i maks en time..SÅ da trenre jeg mens de ser på tv,- i samme rom som de :o) FOr vil jo være med de..ENgasjerer meg like mye om jeg tramper på maskinen som om jeg skulle sittet i sofaen sammen med de..SOm er alternativet..SÅ dusjer jeg kjapt også drar vi ut og er ute til leggetid:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...