ulydia Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Har ei jente på snart 6 veker som absolutt ikkje vil ha smokk. Har prøvd nuk og avent sine smokker. De av dykk som har strevd med å tilvenne barnet med smokk, kva type smokk har barnet til slutt akseptert?
Guttemamma x 3 Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Eldstemann her tok til slutt MAM (0-4mnd). Yngstemann her tok MAM (0-2 mnd) i starten, men sluttet etter 1 mnd. Nå har jeg prøvd 4 andre merker, men han vil ikke ha noen.
weh85 Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 hei, jeg har hørt at man kan prøve å "ta fra" babyen smokken, la babyen streve litt med å med å sutte for å beholde smokken. men dette tipset har jeg ikke testet selv altså lykke til
SagflisiHåret Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 Vi prøvde og prøvde og prøvde i to uker med avent. Lot henne ha den i munnen uten at hun brakk seg. Tilslutt gikk det, var nok bare å det å bli vant til å ha noe annet enn puppen i munnen som gjaldt. Så det er nok bare å fortsette:)
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 Lurer på det samme som HI .. Har prøvd alle slags smokker fra han var tre uker. Han er nå over 3 mnd og tar fortsatt ikke smokk.. Han er heldigvis en blid og rolig gutt så vi klarer oss forholdsvis greit uten foreløpig. Men kunne vært kjekt å ha innimellom.. For eksempel om han plutselig blir sulten ute på tur og hyler hele veien hjem.. Man blir noe svett da, ja..
ak77 Skrevet 26. april 2010 #6 Skrevet 26. april 2010 Holder selv på med smokketilvenning på lillegutt på 4 uker. Har prøvd MAM, Trøst og en til jeg ikke husker hva heter. Foreløpig ser det ut til at MAM er den han liker best, men er ikke så fryktelig glad i den heller. Fikk et tips fra helsesøster ang tilvenning - pass på å tilby smokken når babyen er våken, ikke når h*n er trøtt og grinete, da er de ikke klare for å få noe annet enn pupp i munnen. Lykke til!
ulydia Skrevet 26. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2010 Tusen takk for alle tips. Eg ser at eg berre får fortsettte å prøve. Skal kjøpe mam og prøve den - kanskje den slår bedre an (det er lov å håpe).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå