Gå til innhold

Tale i bryllup!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tør rett og slett ikke holde tale for alle de menneskene som skal være der. Har veldig lyst for venninna mi sin del, men jeg klarer det bare ikke. Aldri taklet det med å snakke forran flere enn et par stykker.

Men noe vil jeg finne på. Kan jeg f. eks. lage en sang som alle kan synge? Eller blir det feil?

Andre forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det er det med å stå forran alle og snakke. Jeg tør ikke snakke i/for store forsamlinger.

Derfor hadde det vært supert om jeg kunne skrivd en sang som alle kunne synge da.. :o)

Takk for svar!

Skrevet

Sang funker hvis brudeparet liker det. Jeg har vært i flere bryllup der sanger har vært bannlyst etter brudeparets ønske. Jeg forstår det godt, det er få ting som er så kjipt som allsang som synges surt, med halvdårlig rim og og elendige melodier.

Skrevet

Klart du kan lage en sang som alle kan være med på :-)

Dikte litt om ting dere har opplevd og hva vennskapet betyr, det er jo like personlig og kommer fra hjertet som en tale.

Og jeg er sikker på at venninna di kjenner deg så godt at hun både vet om din angst for å holde tale og har full forståelse :-)

Men snakk med henne på forhånd, da vet hun hva hun kan forvente.

Et annet tips er å lage en powerpoint-presentasjon med bilder fra ting dere har gjort/opplevd. Sett gjerne musikk til, enten det er en sang som kan beskrive det hun betyr for deg eller en sang du vet hun liker godt :-)

Lykke til!

Skrevet

Lag sang på en enkel og allsangvennlig melodi. Dvs ikke "Frøken Johansen og jeg" eller "Mambo no 6", men noe fra barneskolen, av typen jeg er havren. Allier deg med en pianist, gitarist, en som spiller trekkspill eller annen musikalsk person som kan hjelpe deg å dra den i gang. Prøvesyng den før selve dagen, da finner du ut om rim og rytme halter. Gjør de det, så skriv den om!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...