Gå til innhold

Male ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget nylig at jeg er gravid, dette var ikke noe vi prøvde på så det er ting jeg kanskje burde vært mer forsiktig med.

Det jeg lurer på er om noen vet om det kan være skadelig å male ute? Jeg har malt 1 kveld med Tjæralin, har dårlig samvittighet for jeg vil jo ikke skade fosteret. Er også usikker på hvor langt jeg har kommet i svangerskapet, men tror det er rundt 5 uker + -.

Håper noen kan svare meg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm...jeg har ikke egentlig helt greie på dette, men vanlig vannbasert maling er ihvertfall ikke noe problem. (Tror jeg) De fleste malingssortene som selges nå for tiden er relativt ufarlige heldigvis, men jeg har ikke spesielt greie på Tjæralin. Prøv å lese på innhold.

Men om du er veldig i tvil, og blir bekymret av den grunnen ville jeg kanskje anbefalt deg å kjøpe en type maske/munnbind, ELLER la andre gjøre jobben om det er mulig... De finnes sikkert andre jobber du er bedre egnet til nå mens du er gravid for å være på den sikre siden.

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Jeg er gravid i uke 5, og har et hus vi må få malt nå i mai. Kan jeg være med på det, eller ikke??? Har ikke kjøpt maling enda, men har ikke lyst til å fortelle de på malebutikken at jeg er gravid... Noen som vet om det er skadelig å male ute??

Skrevet

Vannbasert maling er helt trygt, oljebasert vet jeg ikke, men det er jo bare å velge vannbasert så går det bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...