Gå til innhold

Gifte seg i vegas, noen med erfaringer?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ok, om du har gjort dette så har jeg noen spm:

Hva må ordnes rent praktisk i norge?

Hvordan reagerte familie og venner (tror mamma kommer til å ta livet av meg)

Vi bestemte oss i går faktisk, alle vet vi er forlovet og noen vet om datoen vi satte da: i 2012 men etter en stund har vi lenge vurdert andre alternativer, gjøre det litt mere spessielt og for bare oss 2.

Celine dion begynner med konserter igjen i 2011, så vi vill reise til vegas, se henne etter selve sermonien som en slags feiring...

Gleder oss masse, dette skal vi gjøre neste sommer og ingen får vite noe som helst!

Kan noen av dere også hjelpe med med hvor jeg får kjøpt biletter til Celine Dion?? (misstenker at det må gjøres ganske snart:p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

www.vegas.com

Vi skal gifte oss der vi og. 05.08.12 :)

Salad Fingers mener jeg hun kaller seg her inne, hun kan litt om bryllup i Vegas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis og dama ville gifte seg i vegas. Han er elvisfan til de grader og hun er michael jacksonfrelst.

Men, å gifte seg i vegas, er ikke gyldig i norge. Så da må en ha "vielse" på rådhuset først/etterpå likevel. Men morsom idé da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for flere svar... om man hadde trengt det eller ikke, hadde vi ikke hatt noe imotå stikke innom rådhuset i norge før eller etter....

Men så vidt jeg har forstått skal det la seg gjøre ute dette :)

Synes dette er kjempe spennende vi, ingen av oss er no særlig kjedis frelst, bortsett fra at jeg elsker Celine dion da!

Så denne dagen vill jo opfylle ALLE mine drømmer ;)

Men hun vier oss neppe :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg har gifta meg i Vegas, og det er riktig som de andre sier, du trenger ingen papirer fra norske myndigheter, annet enn at dere må ha pass, noe man uansett har med på tur:-)

Det eneste dere må ordne på forhånd er lisensen, det kan dere gjøre når dere kommer til Vegas, står masse om det på vegas.com. Resten fixer de dere velger å gifte dere hos. (de kapellene er utrolig cheezy, så ville valgt vielse utendørs elle noe lignende, man står veldig fritt til å velge selv der)

En ting dere må huske å be om ifm papirene på vielsen, er et apostille-stempel, det er det som gjør vielsen gyldig i Norge. Det kan fixes i ettertid pr. post, men er mye enklere å få det med èn gang. Når dere kommer hjem sender dere bare pairene til folkeregisteret, så er dere gyldig gifte også i Norge.-)

Du må gjerne spørre meg om du lurer på noe, men er lite på nett om dagen pga begge småjentene mine er syke, så send meg en pm så når du meg ihvertfall:-)

Evt kan du google eller lete i søkebasen her på bim/dib, for har skrevet litt om vegas-bryllup til andre her før, det ligger sikkert ute enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Skal til Las Vegas i oktober og lurer på om noen kunne hjelpe meg litt:) Går fet an å "gifte seg" i en av kapellene uten at det blir gyldig der eller her hjemme? Har skjønt såpass at man må fylle ut ditt og datt for at det skal bli gyldig, men er det mulig å bare dukke opp på et kapell å "gifte" seg for opplevelsens skyld?? Setter veldig pris på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de vier dere evt når papirene er i orden. Du må ha en attest fra rådhuset der og den krever de.

Jeg prøvde dette en gang uten hell.

Anonymous poster hash: 78dd3...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss der i fjor. du må ha lisens fra vegas, levere den til kapellet. Så får du papirer fra kapellet. Disse er ikke gyldige. Men papirene kapellet sender inn kan du bestille originalkopi av når du kommer hjem. Koster noen dollar. Disse sendes inn til skatteetaten hjemme, så er det gyldig. En morsom og klein opplevelse. Vi ordnet bare alt på samme dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...