Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på litt over 7 Mnd. som vil underholdes hele dagen. Har ikke tålmodighet til å sitte i ro på fanget, skikkelig marktendenser. Vil ikke leke alene på gulvet, maks 5 minutter når jeg sitter på gulvet med henne. Blir frustrert fordi hun ikke kommer seg fremover. Noen tips? Usikker på om jeg skal la henne gråte noen minutter, men vil jo at hun skal få en god opplevelse av egenlek. Prøver å legge henne ned veldig ofte, men korte stunder, men ser ingen fremgang av det. Noen tips? Vippestol og tripptrapp stol ønsker hun heller ikke sitte lenge i, så det blir travle dager!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det på samme måte her. Hun blir 7 mnd om 1.5 uke. Hun åler seg ikke fremover, så det er nok noe av årsaken til frustrasjon.

Jeg har blitt flinkere til å overhøre henne når hun sutrer. Synes det er greit at de må kjempe litt og slite litt. Da blir de litt mer utholden tenker jeg, uten at jeg vet noe sikkert.

Ikke kan hun sitte noe lenge i fanget, eller stol heller.

Hun har noen leker hun kan leke lenger med enn andre og det er klokka mi, en kremtube og nøkkelknippet. Da holder hun ut litt lenger uten å sutre. Hun er også veldig glad i å ligge på rygg uten bleie og bite/suge på en kremtube. Da kan hun ligge en god stund og bare kose seg.

Men i det store og det hele er det mye syting hvis ikke jeg underholder henne, eller bærer henne rundt. Men plutselig kommer det vel en tid der vi bare må løpe etter dem og passe på at de ikke river ned halve huset:p

Og det vil nok komme en tid hvor de vil bare vil sitte på gulvet og leke med lekene sine. Det er jo stort sett litt for små til å forstå hva leker egentlig skal brukes til, borsett fra å bite og slå med med dem ;) skjønner at de kan bli litt lei av det i lengden :)

Skrevet

Min var og slik, han ville ikkje ligge åleine på golvet, men ha underhaldning heile tida. Alt endra seg då han byrja å åle, og etter kvart krabbe. No styrer han på mykje for seg sjølv, eg må berre fylgje med på kva han held på med :-)

Skrevet

Har ikke lest alle svarene, men her er tankegangen vår og hvordan vesla vår er;

Vi har alltid hatt fokus på at hun skal klare å ligge litt alene på gulvet og leke alene en liten stund. Vi har lekematte med leker og der er hun stadig i løpet av dagen.

Hun er 7 mnd nå og tåler godt å ligge på gulvet eller ake seg omkring i opptil 40 min i slengen, så lenge vi snakker med henne i ny og ne, ser på henne og tøyser litt. Nå har jeg aldri sjekket med stoppeklokke, men hun greier seg lenge alene. Vi kan gå på badet og kjøkkenet uten at hun griner.

Ved 6 mnd alder fikk hun litt seperasjonsangst og jeg kunne ikke gå på do uten at hun ble med, heller ikke på kjøkkenet, selv om kjøkkenåpningen er like ved lekematten hennes. Jeg tok henne med overalt i et par uker og gradvis slappet hun mer av og nå er hun veldig selvstendig og kan være på gulvet en god stund igjen. Hun liker ikke spesielt godt å sitte på fanget, så lenge hun feks ikke skal synges til eller feks se en videosnutt hun har forelsket seg i på pc (fark-gla i dæ læll, anbefales, ses på youtube)

Vippestolen liker hun ikke lenger, men satt lenge i den når hun var yngre, særlig etter måltid, da hun rulla seg over på magen og ble kvalm om hun ble lagt på gulvet etter mat.

Nå høres det nesten ut som hun bare ligger på gulvet og det stemmer ikke helt :)

Skrevet

På morgenen når jeg steller meg eller skal lage frokost og grøt, setter jeg henne i vippestolen foran barne-tv. Der kan hun faktisk sitte en god stund hvis det er det rette som går på tv: hun godtar ikke å se på hva som helst, men musikkvideoer, og animasjonsserier på disney-chanel er favoritter. Hun er også glad i Simpson. Men det er sjelden hun sitter mer enn 10 minutter, men da får jeg ihvertfall gjort unna maten, uten sutring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...