Gå til innhold

lei av å ha dårligråd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er er så lei,av å nesten måtte snu på hver eneste krone!

jeg jobber 100% som barnehageassistent,med den minste ansiniteten...samboeren min tjener gaske bra,men lønna hans går med til huslån,barnehage,div regninger...lønna mi går med til billån, mat,faste utgifter pluss klær til småtten...vi har nesten ikke råd til å kjøpe klær til oss selv,siden vi må prioritere vår sønn og mat og regninger.

Det går akkurat rundt hver måned heldigvis og da har vi bare kjøpt det nødvendigste.....

flere i samme båt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er veldig mange som har det sånn. Det er ikke normalt å ha hus, bil, og alt mulig + flust med penger når man er nyetablert

Skrevet

Så gjør noe med det.. Gå gjennom alt dere bruker penger på.

Sjekk forsikringene deres, (Mange vet ikke at de er dobbeltforsikret, eller at de egentlig skal betale mindre, eller har rabatter, sparte selv 3000kr på å gå gjennom alt, og bytte selskap)

Sjekk om dere kan få billigere telefonutgifter i andre selskaper, samle alt på ett sted, osv. Samme med huslån og billån.

Hva slags regninger har dere? Er det noe dere egentlig ikke trenger?

Er mange småting som man egentlig ikke tenker på, som kan gjøre at man får ett par tusen ekstra i måneden..

Skrevet

Jepp hatt det sånn siden jeg flyttet ut som 19-åring. Nå er jeg 25 :)

Kjipt ja. Er jeg heldig får jeg gått til frisøren en gang i året. Klipper og farger håret mitt selv ellers. Klær kjøper jeg en gang i året, hvis jeg er så heldig å få igjen på skatten.

Går på hengende håret her også desverre. Nå til høsten har samboer gått med på at jeg endelig skal få tatt en utdannelse(fikk barn tidlig så da måtte jeg ut i jobb med en gang) så jeg ser på gru hvordan vi skal greie oss da. Jeg får vel et skyhøyt studielån+ at jeg må jobbe meg i hel gjennom hele studietiden.. nei hufffff.... kjempeglad i barnet mitt, for all del, men ikke det lureste å få barn så tidlig. Det var ikke planlagt da men uansett. Skal ikke ha flere barn før jeg er ferdig på skolen!!!!

Skrevet

bare vær glad du har råd til å betael alle lånene og kjøpe mat. er ikke alle so har det en gang.

Skrevet

Signerer 20.22

Folk skal liksom ha alt med en gang,hus,bil,båt osv,og alt skal helst være nyoppusset og strøkent. Og alle møbler og pyntegjenstander skal være som tatt ut av en katalog og matche hverandre.

Hva med å jobbe seg opp og frem. Det er ikke naturlig at man skal ha alt i en startfase i livet.

Skrevet

Ta deg utdannelse på si`, f.eks bli barne og ungdomssarbeider. Har du kanskje jobbet i 5 år, kan det hende det holder med litt teori og fagprøven:) Da får du straks noen kroner mer i mnd...

Skrevet

hvis du ikke liker å ha så dårlig så må du gjøre noe med det,a ltså skaffe deg en jobb hvor du kan tjene mer. Det vil antakelig si at du blir nødt til å skaffe deg utdanning, som oss andre. Ellers vil du antagelig tjene veldig dårlig hele livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...