Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Hei, jenta mi har fått mollusker. Dukker opp prikker her og der. Nå har hun to rundt mage og rumpeområdet. Legen sa det ikke var noe å gjøre med det siden det er et virus og at det kan gå årevis før hun blir kvitt problemet. Det stemmer nok det, men med mange småbarnsforeldre her så kan det tenkes at noen har noen gode kjerrigråd eller noe for å bli kvitt de? Ser hun holder på å få en mellom rumpesprekkene nå og det kan jo ikke akkurat bli behagelig. Noen med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 man skal helst la de være i fred. Sønnen min hadde noen i hodet, siden han fort kunne komme borti de, så poppet jeg dem med q-tips og renset med antiseptisk middel etterpå. Forsvant.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #3 Skrevet 25. april 2010 hva mener du med poppet dem med q-tips?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #4 Skrevet 25. april 2010 hvis de blir rød\lilla så smører jeg med bruledine eller hva det heter. Fikk det anbefalt på apoteket. Men kun på de som det har satt seg bakterier i. Moluskene er virus så du får gjort lite med de, men hvis det danner seg bakterier kan det være greit å få smurt de, for da kan vi bli ganske store, vonde og ubehagelige. Jenta mi har hatt det siden hun var rundt 2 år og nå er hun 5 år. De kommer og går, fryktelig irriterenes. Men de vokser det av seg.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #5 Skrevet 25. april 2010 de så ut som kviser, hadde fått stor hvit tupp - derav "poppet" ville ikke bruke fingrene pga bakterier, så brukte helt rene q-tips.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #6 Skrevet 25. april 2010 hvordan ser jeg at det er bakterier i de? Hun har ikke hatt det så lenge så jeg er tydeligvis ikke inni dette..hehe. De står litt ut, er rosa. Mannen min kom borti den ene slik hun begynte å blø. Det falt vel av litt av den også, og det ble en svart skorpe på (den har falt av nå). Huff for noe fæle greier. Bra de ikke er vonde! Takk for svar begge to. Hi
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #7 Skrevet 25. april 2010 Åja..da ble de "poppet" før de fikk vokse ut altså? De ser jo ut som kviser helt i starten. En liten rosa prikk med et hvitt felt inni..Gjør det vondt?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #8 Skrevet 25. april 2010 Du ser stor forskjell på en ren molusk og en som er infisert. Den som er infisert er gjerne rød\lilla. mens en ren molusk er helt uten farge, dvs hvit eller hudfarget. Anbefaler virkelig bruledine, for de infiserte moluskene er fryktelig vonde, og begynner ofte å blø og er såre.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #9 Skrevet 25. april 2010 Glemte å skrive at de rene moluskene er ganske små, mens de infiserte ofte blir større og hovne.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #10 Skrevet 25. april 2010 han var vel ikke mer enn 4 mnd, og han sa ikke et kvekk han så det kan ikeke ha gjort vondt nei
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #11 Skrevet 25. april 2010 Ok. takk skal du ha for tipset. Skal kjøpe inn det i tilfellet det blir bakterier i. Hvordan unngå at de blir infiserte da? Og kan f.eks. størstejenta bli smittet bare ved at de bader ilag? Sorry mange spørsmål. Glemte å spørre legen om så masse... Hi
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #12 Skrevet 25. april 2010 Større og hovne? De kan stå ganske mye ut, kanskje 3-4 mm. Ser ikke infiserte ut fordet.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #13 Skrevet 25. april 2010 ja, de kan smitte ved hud-til-hud kontakt.
*sutrikus-trassaldrius* Skrevet 25. april 2010 #14 Skrevet 25. april 2010 Hos begge mine som har vært plaget har jeg brukt emla og klemt dem ut med fingrene,rene hender og tørker godt med antibac etterpå og under "operasjonen" begge har synes det har vært vondt men emla hjalp.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #15 Skrevet 25. april 2010 De blir gjerne infiserte hvis man tar på de med skitne hender. Ofte klør barna på de og da er de kanskje skitne på hendene\under neglene. Da blir det bakterier og moluskene blir da infiserte. Og ja, dette er smittsomt. Så det å bade sammen ville jeg begrenset. Det var hvertfall det barnelegen sa til meg.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #16 Skrevet 25. april 2010 http://www.lommelegen.no/808388/mollusker-(molluscum-contagiosum)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #17 Skrevet 25. april 2010 Jenta mi hadde dette. Jeg fikk tips om å putte henne i badekar med masse olje i, slik at hun ble "bløt og god"..Så nappet jeg ut alle moluskene rett og slett.. (steril pincett eller no) Jenta mi hadde dette på begge bena og overhele magen. Denne "behandlingen" gjorde jeg annenhver dag, og vips var alle borte.. Tok vel bare en ukes tid! Vet mange sier at man må la de være, men er veldig glad jeg har gjort dette.. Har ikke hatt de etter dette:)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #18 Skrevet 25. april 2010 Supert! Takker for tips alle sammen HI
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #19 Skrevet 25. april 2010 Ja de rene moluskene står også ut, men du ser stor forskjell på en med bakterier i og en uten. Fargen og størrelsen forandrer seg. Men nå taler jeg kun ut i fra min erfaring med min datter som har hatt molusker i 3 år. Jeg mener hvertfall at du kan se forskjell, hvertfall på fargen
<3baby i magen<3 Skrevet 25. april 2010 #20 Skrevet 25. april 2010 Min datter hadde mollusker i 2 år og legen sa det var lite man kunne gjøre med det. Men jeg ga meg ikke, og til slutt fant vi en kur. Jeg badet henne hver dag i en uke med hibi scrub, (såpe man har i badevannet) og etter det smurte jeg henne med hydrokortison på molluskene. Det tok ikke en uke engang før de var borte, og hun har ikke hatt en eneste mollusk på 1,5 år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå