Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er flaskebarn og straks 4 mnd gammel. Tenkte å la henne få smake litt på grøt på kvelden! Jeg har kjøpt en pakke ned maisgrøt fra Nestle! For to dager siden lagde jeg en slik "smaksprøve" som det står bak på pakken, prøvde å gi litt med skje, det var bare å glemme!! I dag etter kveldsmelken lagde jeg en blanding med ca en ss mer mme og lot henne få smake fra flaske! Det gikk bedre men veldig tregt! Bruker Aventflasker med tut 3. Jeg er veldig spent på hvordan andre har introdusert grøten? Finnes det egne grøt tuter til flaskene? Var det inmari dumt av meg å gi henne 20 ml grøt for første gang på kvelden? (det svaret får jeg vel i natt hehe) Er det noe spes forskjell på maisgrøt og risgrøt? Har prøvd å spørre helsesøster, men jeg syns hun er litt for "korrekt" og etter boka! Jeg liker bedre å gå etter andres erfaringer! Kanskje ikke dette innlegget passer helt Her inne, men jeg fant ikke noe "grøtforum" :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, ja kanskje vi skulle hatt et eget grøtforum.

Jeg starta med grøt til vesla når hun var 4 mnd (flaskebarn ja)

Vi ga på skje, men bare bittelitt de første kveldene. Etter noen dager gapte hun og fikk noen skjeer til vi var oppe i en porsjon. Da begynte vi også å innføre grøt på kvelden.

Vi blanda veldig tynt i starten og det ble mye søl. Prøvde å bruke avent 3 til den tynneste grøten ja, men syntes det ble bare ball.

Det skal visst finnes velling-tuter, men aner ikke hvor.

Tror både mais og risgrøt skal være av den milde sorten, men her i gården er det kun en grøt som tåles og det er en banan og melkegrøt fra holle. Den er fra 4 mnd, og vesla vår er nå 7 mnd og kan fortsatt kun spise denne grøten uten å få magevondt og eller diare..

Vi har prøvd å gi henne feks spelt eller havregrøt fra holle, men disse får hun vondt i magen av ca 3 timer etter mat. de metter mye lengre på natta disse grøtene, men er altså ikke noe for magen til vår lille venn.

Lykke til med grøten!

Skrevet

Var ikke helt meningen å svare med anonymknapp da :)

Skrevet

Vi startet litt før 4 mnd da mini var skikkelig storspiser. Prøvde maisgrøten først, men det falt ikke i smak så vi gikk fort over til Risgrøten. Startet med 2-3 skjeer og økte passe. Gav halv porsjon etter 4-5 dager og holdt det sånn i 1-1,5 uke før jeg gav hel porsjon. Prøvde og på flaske men det klumpet seg å var fryktelig vanskelig å få i han. Vet at MAM skal ha egne velling tuter men aner ikke hvor du kan få tak i disse. MAM tutene går på Avent flaskene. Vil råde deg til å ikke gi opp skje mating.. Prøv av og til så skal du se det løsner nok fort. Disse små har jo kun sugd i seg maten siden di kom til så det er nytt og for noen veldig vanskelig.

Skrevet

Jeg startet med velling til min sønn. 1ss maisgrøt i 170 ml MME. Bruker MAM flaskene med tut 3, de har ganske store hull. Han slukte flaska med velling. Økte på etterhvert med 2 ss grøtpulver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...