Gå til innhold

Håpløst...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå MÅTTE jeg ta ibux... Har sånn tannverk.. ;(

Og tannlegen vil jo ikke gjøre noe så lenge jeg er gravid...

Og jeg er fortsatt bare 17 uker på vei.

Tror jeg blir gal om jeg skal gå slik til ungen er ute..

Noen som har gode råd? Feks noen som vet om smertestillende som kan tas av gravide som er samme virkestoff i som ibux? (paracet virker nemlig ikke for meg...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke anbefalt å ta ibux når man er gravid pga virkestoffene.. Så ville holdt meg unna det.

Tannlegen kan vel fint gjøre noe, men da uten bedøvelse tror jeg.. Og skal du ta bilder må du ha ett spes "teppe" på deg eller noe på magen.. Noe som sikkert tannlegen har. Ta en ringerunde rundt til de forskjellige å hør med de.

Skrevet

Det finnes ikke. NSAIDs generelt (ibux, voltaren, diclofenac osv) skal under graviditet bare brukes i samråd med lege.

Gå til en tannlege som kan noe om graviditet. Det er bare tull at du skal gå med kraftige tannsmerter resten av svangerskapet.

Skrevet

Paralgin Forte kan du bruke når du er gravid, men et av virkestoffene i PF er jo nettopp Paracetamol...i tillegg til kodein + + +

Skrevet

Det er jo merkelig at hun ikke vil behandle deg når du er gravid. Er det fordi du ikke betaler når du er gravid da eller? Hmmm....

Skrevet

Det er ikke gratis tannlege for gravide lengre..

Skrevet

Jeg fikk det for 2 mnd. siden... Når ble det forandra?!

Skrevet

Jeg fikk da fikset min tann uten problemer når jeg gikk gravid, og med bedøvelse og, (klarer ikke uten) det er jo lokal bedøvelse man får i munnen.

Skrevet

Hei, jeg er selv 22 uker på vei og var hos tannlegen å rotfyllte forrige torsdag. Jeg fikk bedøvelse og resept på smertestillede. Dersom tannlegen din sier noe annet er det tull.Ring rundt til andre tannleger

så vil du nok finne en som kan hjelpe deg. Grunnen til at de helst ikke vil gi deg smertestillende/bedøvelse når du er gravid er at DERSOM.. altså 1:1000000 skulle skje noe med fosteret så vil de ikke stå ansvarlige. For min del, så kan jeg ikke gå rundt med tannvært i 5 mnd så da får det briste eller bære! Som tannlegen min sa; det er større sjanse for å bli truffe i hode av en murstein ute å bli drept enn at du skader forsteret ved bedøvelse... så jeg hadde ikke bekymret meg :)

Det er likeså viktig at mor er i god form og ikke minst klarer å spise :)

Skrevet

Hei igjen... Da jeg var til tannlegen sa han at det er nye regelverk for gravide nå.... Ergo behandler man ikke gravide hos tannlege.., dette pga en ørliten sjangs for fosterskade ved bruk av blandt annet hvite fyllinger.... Og tannlegen er ikke gratis for gravide lenger..

Skrevet

Jeg var hos tannlegen da jeg var gravid.. Ingen problem, det,,.

Men det kostet penger da..:-)

Skrevet

Gratis tannlegebehandling for gravide ble det slutt på for mange år siden. En gang på nittitallet tror jeg.

Skrevet

Hmm.. Bytt tannlege!

Jeg har rotfylt to ganger, sist på Fredag, og jeg er 27 uker gravid..

Så.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...