Mimmimamma Skrevet 25. april 2010 #1 Del Skrevet 25. april 2010 Vi ønsker oss barn og er begge lærere. Dere som selv har erfaring og vet litt om dette... Når er det mest gunstig å ha termin i forhold til permisjon og ferie? Da tenker jeg på å få lengst mulig permisjon og bligjøre arbeidsgiver.. Stemmer d med juni-måned? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141770928-gunstig-permisjon-for-l%C3%A6rere/
C_line har gutt +jenteimagen Skrevet 25. april 2010 #2 Del Skrevet 25. april 2010 har termin i sept å arbeidsgiver er fornøyd... jeg selv også... går ut i ferie nå i juni (27 uker på vei..) skal jobbe en uke i august - så går jeg ut i perm... pga at jeg har valgt 46 uker... så skal pappan være hjemme i mai, juni til neste år - så er jeg tilbake på jobb 2 mai... det vil si jeg får med meg planlegging av skoleåret som kommer.... å får 2 mnd med den lille hjemme etter å ha jobbet noen uker... og starter dermed på jobb når ungen er nesten 1 år .... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141770928-gunstig-permisjon-for-l%C3%A6rere/#findComment-141770983
Grevinnen Skrevet 27. april 2010 #3 Del Skrevet 27. april 2010 Jeg har termin i Juli, og går i permisjon bare et par dager etter sommerferien har begynt. Vi klarer å strekke permisjonen fint slik at den minste ikke trenger å begynne i barnahagen før i august 2011. Det blir en uke vi må ta uten lønn evt. Ganske bra beregnet! Det eneste som er litt dritt er at jeg har en liten gutt fra før som ikke er i barnehagen i Juli mnd, og fordi vi vil at pappa'n skal være hjemme lengst mulig etter den nye snuppa blir født må jeg nok vagge hjemme noen uker/dager med gutten min alene høygravid før fødselen starter. Foreldrene mine tar han med seg på hytta noen dager og sånn, men det blir ikke så veldig mye avslapning for meg de siste dagene har jeg på følelsen... Men hvis det er førstemann er det jo ikke noe problem! Jeg ville tro det må være mest perfekt å ha termin i begynnelsen av August.Da får du ferie før permisjonen din, og ungen trenger ikke begynne i bhg før høsten etter. Har man termin i Juni må man evt ha ungen noe i barnahagen før sommerferien begynner igjen... Og man får faktisk ikke så mange uker sommerferie som vi lærere egentlig har, man får bare 4 uker og 1 dag eller noe. Ikke 7 uker som vi har nå. Altså; du har jo fri, men du får ikke 7 uker lengre fri, det blir bare permisjonen (46 eller 56 uker) pluss fire uker. Så min permisjon starter 23. juni, og på slutten av persmisjonen får jeg bare ta 4 uker ferie. Skjønner du? he he, dette ble litt langt å rotete kanskje.. MEN detskal jo sies at det er ganske umulig å planlegge disse greiene her! he he.. Lykke til uansett, jeg har 11 uker igjen til termin og er akkurat ferdig med foreldresamtalene (28 stk). Veldig deilig å ta det litt mer med ro nå frem som sommeren... Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141770928-gunstig-permisjon-for-l%C3%A6rere/#findComment-141781242
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå