ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Hvordan reagerer barnet? Utslett - hvordan ser det ut? Hvordan er avføringen? Sjarmtrollet er 1 år i dag, og i to dager nå har han fått 3 små skjeer med vanlig ekstra lettmelk. Hs sa det bare var å begynne forsiktig siden det ikke er noen melkeallergi i familien. Ikke har han reagert på melk i mat eller noen mat i det hele tatt tidligere. Men i kveld så jeg noen røde prikker på ryggen hans, og en på magen. Var 5 tilsammen tror jeg. Det er liksom en liten forhøyning (kvise-aktig)som kjennes i huden, og så er det rødflammet rundt. Liksom en ujevn rødhet. Ikke store området altså, men sånne små flekker på str med lillefingerneglen til et barn tenker jeg, kanskje litt mindre. Så da tenkte jeg om det kunne være pga kumelka?? Men jeg tror han har hatt noen sånne før også, som blir borte igjen.
ny vestfold Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 min jente får utslett slik du beskriver,og drikker hun ett glass vanlig melk el spiser en is blir hun itilegg sår og rød rundt munn og i kinna...sover dårlig og ha ett rikelig temeramang..har etter mye prøving funnet ut at det er laktosen hun ikke tåler...så prøv en liten kopp med melk,kommer det fler prikker er det melken..så holder du barnet unna vanlig melk en uke før du prøver laktosefri melk...får barnet fortsatt utslett er det proteinet barnet reagere på,og da må du ha havre el ris melk...men små barn flest regaere på laktosen i melka.
Gjest Skrevet 25. april 2010 #3 Skrevet 25. april 2010 Gutten min har kraftig melkeintoleranse. Han får forstoppelse av melk, og går han for lenge med det, får han obstipasjonsdiaré. Han kaster også opp, og får veldig vondt. Han har til tider utslett som kan minne om det du beskriver. De ser ut som røde, små kviser. Jeg er usikker på om det har sammenheng med melk, legen mente det var virusutslett, men utelukker det ikke.
Zupermam Skrevet 25. april 2010 #4 Skrevet 25. april 2010 men siden han er 1 år, har han vel en god stund spist mat med melk i, uten å reagere? Det er jo kumelk i babygrøter, middagsmat, brød med pålegg, smør, etc etc, ... han kan få slike prikker av hva som helst nesten, . Jeg hadde sett det an litt, i morgen kan de være borte:)
Ranveig R Skrevet 25. april 2010 #5 Skrevet 25. april 2010 Jenta vår reagerte med kraftig, signalgul, slimete diaré 8-10 gongar for dagen då ho begynte å drikke rein kumelk. Det og intens skriking i timesvis. Før det, då ho berre fekk behandla melkeprodukt (ost, yoghurt, graut) hadde ho laus avføring, "raserianfall" og slutta å legge på seg. Ho har ikkje hatt utslett i forbindelse med melk.
CMH Skrevet 26. april 2010 #6 Skrevet 26. april 2010 Nå vet ikke jeg om jenta min er allergisk, men hver gang vi har gitt henne ren kumelk har hun fått masse diare og grått i timesvis etterpå.. Jeg har nå slutta å gi henne det! Biola/drikkeyoughurt og youghurt går bra..
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 26. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2010 Takk for svar alle sammen! I dag er prikkene vekk, og det har ikke kommet flere. Og han har i lang tid fått mat med melk i uten å reagere, så jeg tror egentlig ikke at det kommer av melken. Skal snart på 1 årskontroll, så får spørre legen om det da hvis det fortsetter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå