Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 dere hadde fortjent bølgen og aplaus! trenger råd, skjønner ikke når jeg skal få gjort husarbeid, hagearbeid, skrappbooking eller satt meg ned meg ned med en kopp te. Når på døgnet gjør dere husarbeid? Dagen før fødselen veide jeg 79 kg, idag veier jeg ca 60, 3 mnd gammel baby. ( veide 71 da jeg ble gravid. Mister masse hår, er hele tiden sliten. Jeg bor sammen med pappaen, men han jobber, spiser og sover. Eller holder på med bilen osv. skjønner jeg må utsette skrapbookinga noen år. Ungen skriker om, kapp med støvsugeren. Hvor lenge er det "greit" å la ungen gråte? mens man er på do? mens man henger opp klær? lager middag?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 Når ungen er så liten, så kan du ikke la han gråte mens du lager hele middagen, men mens du går på do tåler den å ligge i senge,vippestol i mens ja. Jeg er alene med to, har vært det fra de ble født, og det er slitsomt. jeg gjør husarbeid mens ungene er våkne, eller når de sover, kommer an på åssen humøret deres er, om de kan leke selv osv. De er nå 4 og 1 år.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #3 Skrevet 25. april 2010 Synes ærligtalt du kan be bf om mer hjelp om han ikke hjelper deg med noe. Så lenge han også spiser middag, hva sjer om du ber han lage middagen når han kommer fra jobb, mens du gjør andre ting? Hva sjer om du ikke vasker klærne hans? Om du ber han om hjelp til husarbeidet? Jeg har vært alenemor, og nei, det er ingen dans på roser. Tok vippestolen med barnet med mens jeg hengte opp klær, han begynte å skrike om han ble levnet alene i stua. Samme når jeg lagde mat når han var våken. Han var alltid med meg der jeg jobbet, husarbeid ol. Prøvde å få gjort husarbeid mens han sov da, men av og til må man jo slappe av også. Om jeg måtte dusje mens han var våken la jeg han på et teppe el.l på badegulvet, evt vippestolen. Når dere er 2 som bor i huset, så må dere være 2 som rydder, lager mat, ser etter baby og gjør husarbeid også. Samt gjør hagearbeid, vasker bilen ol. Her i huset har vi den fordelingen at mannen tar seg av bilene, mens jeg gjør litt mer husarbeid.
Månestråle75 Skrevet 25. april 2010 #4 Skrevet 25. april 2010 Jeg er alene med jenta mi på 1 år. Alt av husarbeid og ting som jeg må gjøre gjør jeg mens hun er våken, slik at jeg kan få slappe av mens hun sover. Det jeg gjør er å ha henne på ryggen i en bæresele mens jeg jobber. Hun koser seg og slapper av og synger mens jeg gjør mitt Jeg har som regel to økter med henne på ryggen hver dag. En halvtime til en time om morgenen, og en halvtimes tid etter middag. Får unna utrolig mye på en times tid når man er effektiv Nå er jo babyen din 3 måneder, så jeg ville ha hatt babyen på magen i stedet for på ryggen Når jeg er på do, så tar jeg henne med. Når hun var så liten som din baby, la jeg henne på gulvet foran meg. Når jeg lager middag, er hun vekselsvis på gulvet og roter, og på armen. Krever matlagingen to hender, er det å ta frem bæreselen igjen.. Hage har jeg ikke, heldigvis Jeg er i alle fall veldig glad i min Beco bæresele, og vet ikke hva jeg skulle gjort uten den Den gjør min hverdag litt enklere. Håper du finner frem til en løsning som gjør at du får hentet deg litt inn igjen
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #5 Skrevet 25. april 2010 Du er ikke noe alenemor å skal virkelig ikke måtte bli behandlet som en! Be mannen din trø til!!!!!!!!!! Mer saklig Jeg gjør det meste av husarbeid i helgene, hverdagene blir det støvsuging, lett vasking her og der og vasker klær osv. Helgene blir det rundvask imens barna leker på rommet. En baby på 3 mnd skal ikke ligge å gråte, annet enn i situasjoner man ikke har noe valg, f.eks når man sitter på do..... Det er nok vanskeligere for deg å få unna alt når du ser at du ikke får hjelp. Slik var det med meg, alt av husarbeid var et ork med to små, da bf mente alt skulle gjøres av meg, å demonstrerte virkelig da han først gjorde noe...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #6 Skrevet 26. april 2010 tusen takk for råd alle sammen! ikke så lett dette, pappan er av oppfatningen av at jeg har betalt for å gå hjemme, derav alt ansvar for baby, husarbeid, handling og matlaging. må han gjøre noe blir han skikkelig grinete. hi
Miss Honey Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 Her er det stort sett alltid ryddig og de fleste blir ganske imponert over hva jeg får til. Men jenta mi er stort sett veldig rolig og kan leke alene. Hun er 7 mnd nå.. Husarbeid gjør jeg litt av hele dagen. Når jenta ligger på golvet og koser seg alene, benytter jeg sjansen til å rydde, sette på klær, ta ut av oppvaskmaskin osv.. Hvis hun har en dag der det er mer sutring, utsetter jeg rydding til neste dag heller. Når hun legger seg i 19-20 tiden, lager jeg middag til meg selv og bruker resten av kvelden på å slappe av, se tv, scrapbooking osv... Da hun var mindre og gråt mer, hadde jeg henne på fanget når jeg gikk på do, og la henne bare ned på gulvet får å få på buksa igjen hehehe.. Når jeg er i dusjen, ligger huun på badegulvet (noen ganger tar jeg henne med i dusjen også) Hvis hun begynner å grine før jeg er ferdig, forter jeg meg bare. Hun tåler å gråte noen minutter Når det gjelder støvsuging, tar jeg et rom om gangen for hun gråter alltid når den blir skrudd på. Vet ikke om hun er redd eller hva det er. Men hvis dere bor sammen, hvordan kan det ha seg at han ikke stiller opp?
Miss Honey Skrevet 26. april 2010 #8 Skrevet 26. april 2010 Det hadde jeg aldri akseptert! Du får ikke betalt for å jobbe 24 timer i døgnet, hvis han ikke forstår hvor utmattende det an være med en liten hele dagen kan han ikke være mye smart! IKKE godta det, nå ble jeg nesten sint på dine vegne..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #9 Skrevet 26. april 2010 han har en fysisk krevende jobb, og tror tydligvis at babyen skal sove mer enn den gjør. jeg er helt utslitt, armene er dobbelt så lange som før fødselen. lurer på om han kan være litt sjalu eller deprimert. før vi fikk baby delte vi bestandig. den som kom først hjem lagde middag. byttet på å vaske klær osv. nå går jeg bare hjemme og må plutslig ta alt. for jeg har jo betalt for det. hi
Miss Honey Skrevet 26. april 2010 #10 Skrevet 26. april 2010 du får IKKE betalt for å gjøre alt! Noen må ta en alvorsprat med denne mannen. Eller vis han denne tråden.. Herregud går det an å bli så dum... Alenemødre får jo ekstra stønader nettopp fordi de må gjøre alt, det får ikke du fordi dere er to om det (tydeligvis ikke, men det er det s om er meningen!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå