Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 De fleste sjefer har taushetsplikt, har de ikke? Og hva kan man gjøre dersom man da bryter den?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 Har de? Jeg visste ikke at de hadde en lovpålagt taushetsplikt... Hva jobber du som?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #3 Skrevet 25. april 2010 Jobber i butikk, og syns å mene å ha hørt at sjefen har taushetsplikt. Når hun da sprer ting jeg har fortalt henne (og BEDT henne om å ikke si til noen) til alle på jobben, da blir jeg forbanna.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #5 Skrevet 25. april 2010 Ja, skjønner veldig godt at du blir forbanna. Hvis hun har lovpålagt taushetsplikt ville jeg så absolutt anmeldt det.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #6 Skrevet 25. april 2010 Men kan du da anmelde det til politiet? Virker så rart å anmelde for noe slikt. Noe annet jeg kan gjøre?? Hadde helst sett hun mista jobben. Det er den værste sjefen jeg noen gang har hatt!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #8 Skrevet 25. april 2010 Å anmelde til politiet er det vel lite vits i... Men hvis du mener hun har brutt taushetsplikten sin og fortalt fortrolige opplysninger bør du først ta det opp med henne. Hvis det ikke hjelper tar du det opp med den som er over henne igjen. Hvis det ikke er noen over henne, altså at hun f.eks er eier av butikken, så er det nok lite du kan gjøre. Tviler uansett på at hun mister jobben, men kan jo få seg en skrape fra sin sjef igjen.
Gjest Antarctica Skrevet 25. april 2010 #9 Skrevet 25. april 2010 Fagbevegelsen, fagbevegelsen, fagbevegelsen...dette er en sak for din tillitsvalgte.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #10 Skrevet 25. april 2010 Det jeg ikke skjønner er at det kan være så vanskelig å holde kjeft. Får man beskjed om ikke å si noe til noen, så gjør man vel ikke det? Taushetsplikt eller ikke. Enkelt og greit. Dustedame.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #11 Skrevet 25. april 2010 Og ikke nok med at hun har sagt det til alle, men hun har bedt alle om å ikke si noe om det til meg "fordi det er litt sårt for henne, så hun blir bare lei seg om dere sier noe". Vel, det stemte jo ikke, så der løy hun også.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #12 Skrevet 25. april 2010 Fortalte du det fordi hun er sjefen din, eller bare fordi hun er en "venn"? Søsteren min opplevde noe sånt, hun fortalte hvorfor hun var sykemeldt (selv om hun ikke må) og sjefen gikk da å fortalte det til de andre.. Hårreisende! Får vite noe om en arbeidstaker fordi du er sjef også gå å si det til andre ansatte...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #13 Skrevet 25. april 2010 Er ikke i nærheten av noe som ligner på venn, så det var fordi hun var sjefen min hun fikk vite det...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #14 Skrevet 25. april 2010 Brudd på taushetsplikten anmeldes til politiet, og det har en strafferamme på 1intil 10 års fengsel.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #15 Skrevet 25. april 2010 Da ville jeg tro at hun hadde taushetsplikt på samme måte som en del andre. Hør med fagforeninga, ta det opp med sjefen hennes. Og evt. anmeld det til politiet. Kan jo konfrontere henne foran andre for å se hva hun sier til det
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #16 Skrevet 25. april 2010 Lovpålagt tashetsplikt har hun neppe i kraft av å være din sjef. Men det er da vanslig kotyme å holde kjeft. HVorfor tar du det ikke opp med henne?? Du kan jo også bruke fagforeningen eller melde det opp til hennes sjef igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå