Gå til innhold

barn på 6-7 år ute 20:45 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke dette veldig sent? Greit det var lørdags kveld, men alikvel. Ble litt sjokka når det ringte på døra og ho lurte på om ikke ho kunne leke med datra mi. Datra mi er 5 1/2 år og sover på den tiden. Kan ikke tenke meg at ho leker ute på den tiden om 1 års tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjer faktisk veldig, veldig mye første året på skolen. De går i fra å være "småbarn" til å være store barn, livet på skolen endrer dem enormt mye. Derfor skal du ikke se bort i fra at du kan tenke anderledes om bare ett år. Likevel, jeg synes kanskje at å være ute kl 20:45 alene når man er 6 år er litt drøyt, 7 år så...tja, kanskje midt på sommeren på en varm solskinnsdag i ferien når det yrer av liv ute, men ellers ville ikke min 7 åring fått lov nei.

Skrevet

Ja jeg har også reagert på barn i nabolaget her som er ute på den tiden, veldig merkelig! Trodde det var vanlig at barn på den alderen la seg ved 6-7 tiden jeg...

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig at en 6-7 åring legger seg i 6-7 tiden. 20-tiden er vel mer vanlig, gjerne litt senere i helgene.

Skrevet

når det er sommer og ferie er det jo en ting. Da kan nok datra mi være litt lenger ute og. Men da er jo vi ute og. Synes det var litt drøyt å leke ute nå, og atpåtil ringe på hos folk får å leke.

Skrevet

Min eldste som blir 8 om kun kort tid, legger seg kl 21 på lørdager.

Ellers i uken legger han seg mellom kl 20 og 20:30

Så jeg synes det var veldig sent.

Skrevet

Alva: Jeg har flere venner som har 6 og 7 åringer og de legger seg kl 19.00 alle mann.

Skrevet

Hm, har 7 åring selv og kjenner veldig mange andre med 6-7-8 åringen og ingen av dem legger seg i 19-tiden, de fleste legger seg kl 20, noen få 20.30. På hverdager altså. Merkelig at det er så ulikt da..?

Skrevet

Har selv en 6-åring og hun legger seg mellom 19.00 og 19.30 hver dag.

Skrevet

synes også det var litt sen,t.o.m på en lørdag..

Jeg har en som snart er 9,til vanlig er han i sen 20.30 og i helgene 21.30 ca.men han er ikke ute så sent,kommer inn tidligere så koser vi oss litt før leggetid..

Skrevet

Jeg har en gutt på 6 år og en som blir 9 år om et par uker, begge to må inn klokka sju.

Jeg synes det er greit å få ungene inn en stund før de skal i seng, så får de spist litt, stelt seg uten stress og ikke minst roet seg ned og snakket/kost litt med oss foreldre før det er sengetid. Sommerferien er unntakstilstand så den tar jeg ikke med her..

Min 6 åring legger seg klokka åtte, mens storebror legger seg halv ni. I helgene er gjerne begge to oppe til ni, men de må fremdeles inn klokka sju.

Her i nabolaget er det flere barn som er lenger oppe enn mine, det vet jeg fordi jeg kjenner foreldrene, men det er ingen barn ute så sent.

Kan nok blir senere kvelder nå som sommeren kommer og det blir terassekos istedenfor sofakos om kveldene, men jeg lar de uansett ikke fly til naboene så sent. Jeg er helt enig med deg, det var sent å ringe på for å leke.

Skrevet

Om sommeren sklir det ut her i nabolaget, men de fleste må være inne kl 20 når det er sommerferie. Våre er i hus kl 1900.

Skrevet

Det er sent ja. Jenta mi på 6 år får ikke være ute så lenge. Som flere har svart her, så stiller deg seg helt anderledes dersom det er sommerferie, knallvær ute til sent på kvelden, masse naboer som sitter ute og koser seg i hagen. Da kan hun godt få være ute litt lenger.

Til vanlig vil jeg ha henne inne til senest 1930 slik at hun rekker litt mat før hun skal legge seg kl 20.

Skrevet

På den tiden sover guttungen...Han ble 6 år i januar og legger seg mellom 19 og 19.30.

I helgen legger han seg ca. kl. 20, men inn kl. 19 senest...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...