Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #1 Skrevet 25. april 2010 Får vår første i august, og lurer litt på om vi skal ta oss råd til å bruke ett par ekstra tusen på barnevogn, og kjøpe ny, eller om vi skal kjøpe brukt? Tror vi kommer til å gå for Simo Duo med kompakt understell, den koster 7000 ny. Fant en på finn.no med standard understell, 2009-modell til 5000. Jeg synes det er verdt de 2000 å kjøpe ny, mens sambo mener vi skal gå for den brukte. Alt annet, bilstol, seng, vugge, barnestol, klær osv., får eller låner vi brukt, av familie. Da synes jeg virkelig vi fortjener å spandere på oss en ny vogn. Hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #2 Skrevet 25. april 2010 vogn hadde jeg glatt tatt brukt, bilsete derimot det kjøper jeg nytt- hadde heller invistert penger i det
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #3 Skrevet 25. april 2010 Det er Dyrt og betale 5000 kr for en brukt simo vogn. Simo er ofte på tilbud til rund 5-6000 kr. Jeg er selv tidliger simo eiger og vil også anbefalle dere og finn en annen vogn. Simo er tunge saker, gode som bagvogner, men du komme rtil og bli drittlei hele vogna når sportsdelen skal taes i bruk. Jeg har nå Brio happy og bedre vogn skal du lete lenge etter. Mindre, men babyen har goood plass og er 100 ganger bedre og kjøre;) Jeg hadde ivertfall ikke gitt 5000 kr for en brukt simo vogn!!!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #4 Skrevet 25. april 2010 Hi her.. Bilsetet vi får ble kjøpt nytt i oktober, og vi vet at det er tatt veldig godt vare på, så vi takker ikke akkurat nei til det Har sett litt brukererfaringer om simo nå, mange som skriver at det er en veldig tung vogn, og det var egentlig det jeg ikke ville ha, så må kanskje revurdere det litt.. Blir vel kanskje Emmaljunga City Cross istedet.. Men, takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #5 Skrevet 25. april 2010 Kjøper du brukt vogn på finn så husk på følgende: Ikke betal mer enn halv pris for en vogn. Forlanger selger mer så bør ikke vogna være mer enm max 5mnd gammel. Er vogna mer en 2 år gammel så er det også alltfor mye med halv pris. Har vogna vært brukt til flere barn så hadde jeg forlangt ytterligere prisavslagg. Hvis du vil ha en lett vogn så er det en del 3 hjulinger som er lette og som tar liten plass. Minuset er at bagdelen ofte er veldig liten. Jeg har selv Brio happy en helt fantastisk vogn. Den ser mindre ut enn det den er. Er mye lettere enn en tung simo, men bagdelen er ganske stor. Har en stor gutt på 5 mnd og han har ennda stor plass;) Dett er også en vogn som er veldi god og trille. Helt fantastisk på snø og is. Ikke er den så veldi dyr heller. Lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #6 Skrevet 25. april 2010 vi bruker en ni år gammel simo-combivogn. Den er vi storfornøyd med..fikk den gratis. Bruker heller penger på bilstol.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #7 Skrevet 25. april 2010 Tusen takk for gode svar! Hva med en vogn kjøpt i 2005, som koster 8200 kr ny nå, for 2500? Det er veldig grei pris, er det ikke? Har null erfaring med slikt som dette jeg HI
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #8 Skrevet 25. april 2010 Tja, er den brukt til 1 eller flere barn? ville ikke gitt mer enn 2000 kr. Vogna er tross alt 5 år. Er den brukt til fler barn så ville jeg ikke gitt mer enn 1500 kr...
prekæs Skrevet 25. april 2010 #9 Skrevet 25. april 2010 Jeg kjøpte ny simo i 05 til drøye 3000 på fabrikkutsalg. (Mulig det var nærmere 4 tusen) Det ble da påstått at den kunne jeg selge for samme prisen når jeg ikke trengte den lenger. Ville sjekket opp litt først, evnt satt inn en annonse. Er ikke alle som er overgriske når det gjelder salg av vogner. Min 05 modell ble solgt etter 6 mnd for 1500. Som ny.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2010 #10 Skrevet 25. april 2010 Jeg har Emmaljunga City Cross, og er kjempe fornøyd med den!! Så anbefaler den på det sterkeste!
Tigerpote Skrevet 25. april 2010 #11 Skrevet 25. april 2010 Vi kjøpte en gammel Brio kombivogn (år 2002 kanskje), og jeg angrer som en hund. Jeg går nå rundt og glaner på alle de lekre vognene til andre, og er lei av å ha en, sånn i forhold, tungvindt og tung brukt vogn. Sportsdelen er hard og upraktisk, vognposen er tett, så Vesla blir klam. Vognene og utstyret blir jo bare bedre og bedre! Og ikke minst lettere. Jeg hadde kjøpt en fancy sak til mange 1000 hadde jeg visst det jeg vet i dag:) Men barneytstyr er vanskelig da synes jeg, siden man egentlig ikke helt vet hva man trenger før man har vært oppi det. Det noen liker, misliker andre. Ikke lett! Men jeg hadde brukt mye tid på utvelgelsen. Skal kjøpe ny sportsvogn vi da:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå