Gå til innhold

Emmaljunja City Cross VS. Simo Duo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du gått for

Emmaljunga City Cross med city bag

eller

Simo Duo med kompakt understell?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvde begge to grundig i butikken for jeg var ganske i tvil selv, men landet uten tvil på City Crossen!

Den var MYE lettere å svinge og manøvrere enn simoen, bagdelen som kan klikkes av med bærestropper var veldig mye lettere i vekt, den har demping som kan stilles inn på 3 forskjellige "hardheter".. jah.. generellt ei mye lettere og komfortabel vogn.

Simoen er stor og god, men det syns jeg citycrossen og var! Så den vant overlegent her i gården;)

Ta deg en tur i butikken å test de! Det er det beste du kan gjøre når du skal velge deg vogn!

• 2 måneder senere...
Skrevet

jeg hadde Simo til mine to første... den var tung i forhold til City Cross som jeg nå vurderer. den veier bare 11,4 kg med bag og letter å manøvrere.

Skrevet

Jeg har hatt city cross og simo combi.. City crossen synes jeg var fryktelig skranglete og skrøpelig i understellet, dessuten overraskende tung til å være så lett.. hvis det ga noen mening.. hehe..

Simo vognene er jo store og tunge. regner med at combi og duo veier ca det samme? Men den er igjen mye mer stødig og stabil. hadde personlig ikke valgt noen av de vognene igjen.

Skrevet

Styr unna kompaktunderstell, de er stivere (dårligere fjæring) enn standardunderstell.

Ville valgt City corss med Citybag, eller Simo duo med standardunderstell.

Skrevet

Og så må jeg legge til. Etter å ha hatt over 20 vogner er City cross den aller beste vogna jeg har hatt. Den er det nærmeste jeg har kommet en perfekt vogn! Så jeg vil anbefale den. Understellet er knallbra og ikke skrøpelig :)

Skrevet

JEG hadde mye problemer med understellet og synes det var skørpelig og skranglete. Vet om flere som synes det samme, men vet også om mange som er fornøyde med denne vogna. Men den var ikke det helt store for meg. Og hva som er den perfekte vognen er jo relativt.

Min erfaring er at det hjelper lite å spør her inne, noen digger vogna du spør om andre hater den. Jeg spurte også masse om city cross her inne, og de fleste svarene var jo positive. I teorien skulle den passe våre behov perfekt.likevel var ikke dette vogna for meg, og jeg var egentlig ganske misfornøyd. Nå har jeg lagt min elsk på teutonia, og synes dette er drømmevogna.

Poenget er at alle har forskjellige forventninger og behov, og om denne vogna passer deg, eller er slik du har sett for deg, det finner du ikke ut før du har prøvd den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...