Gå til innhold

Hadde dere gidda å lage middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

hver eneste dag når den du lager til nesten aldri gidder å spise middag? enten går han å legger seg til å sove eller så er han ikke sulten...

blir snart sprø...men hvis jeg ikke lager middag så er det feil det og!

Så i dag skulle jeg være extra snill å lage det han like best + dessert til oss...men nei....han ligger enda på sofaen å sover og det er 1 time siden middagen var ferdig!

måtte spise alene jeg =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde han jammen kunnet gå uten middag spør du meg:p Jeg hadde ikke giddi å laga noe ihvertfall:)

Skrevet

Ikke jeg heller. Hadde også blitt veldig lei meg - kan ikke være helt greit for deg, Peachen?

Skrevet

NO WAY!!! hvis ikke jeg selv hadde hatt veldig lyst på så...

Skrevet

Nei,det hadde jeg ikke!

Om du fortsatt ønsker innerst inne å lage middag,så hadde jeg kuttet ut å lage til ham en periode,så han fikk se hvordan det var å ikke ha tilbudet.

Deretter kanskje han hadde lært seg å satt mer pris på det.

Skrevet

Hehe, hatt det problemet noen ganger (en type som forsvinner akkurat i middagstid) men da bare slutta jeg å lage mat til han gitt. Jeg og 7-åringen spiste, så fikk pappa nøye seg med en skive når han fant det for godt å dukke opp. Skal ikke være noe fast-foodsjappe heller ;) Skjønner det ikke alltid klaffer å rekke middag, men når man bestemmer seg for å gjøre ting akkurat når maten skal serveres så synes jeg det blir litt respektløst.

Han blir forresten veeeeeldig snurt om ikke alle befinner seg ved bordet når han har kokt i hop middag, så han skjønner hvordan det er da...

Skrevet

Jeg ville sagt at om han ikke begynner å møte opp til måltidene når maten er ferdig, og vist at han setter pris på dem, så lager du ikke middag. Eventuelt bare til meg selv.

Og holdt meg til det.

Skrevet

Heeelt enig med de andre her. Med den oppførselen der får han lage sin egen mat!

Skrevet

Må si det er utrolig respekt løs, det hadde jeg ikke giddet mange gangene nei...

Skrevet

Utrolig respektløst!! Ligger på sofaen og det er en time siden middagen var ferdig....! Så dårlig gjort mot deg! Syns du skal lage den maten du har lyst på og kun til deg selv heretter. Blir han sulten får han vel lage seg en skive da....

Skrevet

For en merkelig oppførsel... Hva sier han selv da? Synes han det er greit? Vet han hvordan du har det når han gjør sånt? For meg er middag viktig familietid, og vi planlegger tidspunkt og meny for å kunne spise sammen oftest mulig. Kanskje du kunne fortalt ham hvordan du opplever det, og sagt at du gjerne vil at dere skal spise sammen? Når min mann gjør ting som sårer meg er det som oftest fordi han ikke vet bedre, selv når jeg trodde det var helt innlysende... Noen ganger må de ha veldig enkel og tydelig tale... :)

Skrevet

Nei fy fillern... da kan han jaggu gå uten mat gitt....

Det der er jaggu frekt gjort asså... jeg er helt enig med de andre her at det der er rimelig respektløst... lag mat til deg selv og lag deg det du vil ha og kos deg så godt du kan... ta vare på deg selv og ikke ofre han en tanke så får vi håpe han skjønner lunta etterhvert...

Det hadde jeg gjort... for å se hvordan han hadde reagert... men jeg hadde pratet med han om det og fortalt han hvordan jeg hadde følt det... det kan jo hende han ikke tenker over det på den måten som du gjør... og av egen erfaring så må vi damer "hjelpe" mannfolka å skjønne at nå er det noe som ikke er riktig...

jeg håper det løser seg for deg...

lykke til :)

Skrevet

Det hadde jeg aldri funnet meg i!

Middag er ferdig - sånn er det bare. Dersom han ikke vil spise - lag bare til deg selv neste gang.

høres ut som et større kommunikasjonsproblem spør du meg, men mener ikke dømme. Bare sier at dette kan være symptomatisk for andre utfordringer også?

Nå er jeg riktignok den mest dominerende i mitt forhold, så jeg hadde virkelig ALDRI tillat noe sånt.

Vær tøff og si fra!

- Og ikke minst - ikek lag mat til han! Utaknemmelige mann!

Skrevet

Må bare si meg enig med alle andre her, dette hadde jeg aldri godtatt!!! Lag til deg selv du, så får han enten skjerpe seg, eller lage middag selv!!

Skrevet

NEI, vet du hva!!!! ble litt usikker på om det var barn eller en voksen du snakket om. skjønner at det er mannen din, men han oppfører seg som en liten unge spør du meg!! han kan lage seg sin egen mat...eller gå til sengs sulten, hvis han er av den typen som sulter ved brødboksen!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg hadde det også sånn en periode, gubben spiste ikke i det hele tatt eller veeeeldig lite. Så jeg passa på å kun lage nok mat til meg og 5 åringen og så spiste vi før gubben kom hjem fra jobb:D Det gikk ikke lange tiden før han spiste som en hest og takka og bukka når han fikk servert middag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...